Вие сте тук: Начало Хижи Стара Планина xижа Триглав

xижа Триглав

* * GPS кординатите могат да съдържат неточности. Употребата им за ориентир е крайно нежелателна! www.bulgarian-mountains.com не носи отговорност!

Намира се в подножието на вр.Триглав/2276м./. Представлява комплекс от две сгради и 2-3 бунгала с общ капацитет 50 места. Има туристическа столова.
Съседни туристически обекти:
- вод.Бабско пръскало/54м./ - 0.30ч.
- вод.Кадемлийско пръскало/72м./ - 0.45ч.
- х.Тъжа - 2.00ч.
- х.Мандрата - 2.00ч.
- заслон Голям Кадемлия - 4.00ч.
Изходно място: с.Тъжа - 3.30ч. по маркирана пътека/17км. коларски път/.
Снимки: 1)->Skarabira, 2)->Нели Ботева, 3)->Таньо Милчев, 4)->Петя, 5)->Ася Асенова
  
Спални места 50
Address
Телефон 02/4910022
E-mail
URL https://www.facebook.com/triglav.bg
Надморска височина (метри) 1400
GPS Северна ширина (градуси) 42.71110
GPS Източна дължина (градуси) 25.03715

Коментари (136)

Архивен коментар.

pinguin 17 Jul 2006 10:01 AM
Хижата има 2 малки бунгала с по две легла във всяко.Има и голямо бунгало с 4-стаи с по 4 легла.Условията са много добри.Цената на легло във 2-ните бунгала е 8 лева , а в голямото бунгало е по 6лв.Има бира и сладки неща в хижата.Има отделно баня.Скоро ремонтирана и много добре направена.Стига се с кола по черен път от село Тъжа.Пътят е сравнително добър.Хората са изключително приятни и гостоприемни!Телефонът там е 048975554 или 0898570040.Мястото е страхотно хората също .От там може да се отиде: Кадемлийското пръскало - 50 минути;Връх Триглав-3 часа;Екопътеката -4 часа.Заслужава си да посетите това място!

Архивен коментар.

Анонимен посетител 20 Jul 2006 08:24 PM
Не забравяй, че там правят най-хубавия чай в целия Балкан

Архивен коментар.

Анонимен посетител 09 Mar 2011 10:52 PM
дано да сте прави защото мисля да я посетя

Архивен коментар.

Charly 16 Oct 2006 04:48 PM
Готино място често сме там, преди 20 дни обиколихме района. Нещата вървят към подобряване съвсем на целия обект, столовата вече е супер. Връх Голям Кадемлия по преки пътеки е на 2.30 часа най много, Кадемлията е на 50 минути, наблизо /200 м/ има и обект на "Арсенал" Казанлък, база с 25 места. Навръщане е добре да се спуснете през Паунов камък край ВЕЦ Тъжа. Хубаво място.

Архивен коментар.

Анонимен посетител 16 Jul 2008 06:34 PM
Да чаят е невероятен препорачвам хижата на всеки а и хижарите са много добри хора.

Архивен коментар.

Tisho 15 Jan 2009 11:30 PM
Добре, че беше Мазалатския да оправи тази хижа. Ходил съм и преди да да я вземе и чесно да ви кажа не вярвах, че ще успее да направи от това хижа. :-)

Архивен коментар.

Skarabira 13 Jan 2007 08:18 PM
Хижа Триглав е супер!
Новата Година ни застигна там и ви поднасям прясна информация за мястото.
Хижарите са хубави хора и ще ви угодят с каквото могат. Хижата е чиста и е в процес на обновяване. Тоалетните са малко далеч от стаите, но за сметка на това са чисти и нови. Стаите са чисти и прилични с печки на твърдо гориво. Има и достатъчно одеала, така че няма вероятност да замръзнете.
Столовата е просторна, чиста, приятна, топла и малко сюрреалистично декорирана( интериора е решен в стил Пенчо Кубадински по време на най-добрите му ловни години). Кухнята е екстра! Чиста е и има достатъчно посуда, печки, скари и сечива. Малък минус на хижата е, че не предлагат храна и бира, по тази причина се запасете със достатъчно бира, ракия и манджи. Кафе и чай има при това чаят на хижарката е вълшебен – прави го с много планински билки и щипка майсторлък.
До хижата се стига лесно от село Тъжа като разстоянието е 17 км. Можете да го извървите или да си наемете газка от селото която да ви извози до хижата. Ако решите да вървите то имайте предвид, че има маркирани пътеки които подсичат пътя и ви пестят доста километри.
Няма нужда да споменавам че пейзажа в Централен Балкан е супер, защото вие това си го знаете. Отбийте се до Кадемлийското пръскало.

Ми весело и ой-ларипи!

Архивен коментар.

Петя 11 Sep 2007 01:09 PM
Бяхме на хижата в началото на септември 2007г. - храна и пиене няма, но ако хижарите имат за тях го предлагат и на туристите и то или без пари или на нормални цени /зависи какво ти трябва/, а подравки /всякакви/ колкото искаш /без пари естествено/.

Архивен коментар.

мано цене 14 Apr 2008 08:49 PM
Ходихме с компания началото на май 2007. Имаше си и манджи, и евтина бира(стекчета болярка 6 броя). Даже си забравихме нашата храна в хладилника.

Архивен коментар.

Poli 12 Apr 2007 01:47 PM
Миналата година последните дни на юли минахме през хижата, по път за Бапското и Кадемлийското пръскало, но не бяхме доволни от хижарите. Даже чай не ни предложиха. Моята представа за хижа без значение сезона е винаги да има чай. Ако това не могат да предложат какво да искаме повече.
Иначе месността е невероятно красива!

Архивен коментар.

емил андреев 21 May 2007 01:40 PM
снощи се прибрахме скромна групичка от 6-7 човека от хижа Триглав, много сме доволни- чай и топла вода колкото искаш, печката запалена , има къде да се изсушиш, има си музика за душата(не чалга както можеби повечето ще си помислят) тоалетните и баните са много хубави и чисто съответно, хижара е много корав тип, черпи ни една бира и още повече ни се издигна в очите :) иначе обстановката в голямото помещение е много красива... с типичните горски елементи,които неизменно трябва да присъстват в една хижа. Ние спахме в бънгалата,където беше по студено от извън тях,но с подходящия брой одеяла (3-4) си спиш само по долни гащи и ти е много топло, при едно слънчево време ще е много топло предполагам,но нас и 2та дни ни валя дъжд. Иначе за месността оставам без думи,няма подобна красота. Несъмнено трябва да посетите Кадемлийскито пръскало, това е райско място, по красиво е дори от райското пръскало... неземно просто.. това е от мен.. само с добри емоции останахме от тази хижа

Архивен коментар.

автосервиз"фаворит" 21 May 2007 10:47 PM
мястото е вълшебно,има какво да се види,при ясно време се открива страхотна гледка към южна България,в близост е до две красиви пръскала(бапско и къдемлийско).абе с две думи има какво да се види!идете!
Но самите хижари са злобни пенсионери,който могат да ви развалят почивката,затова си носете палатки,за бивак на открито.за чая и другите глезотии не се връзвайте!

Архивен коментар.

Станко 16 Jul 2007 09:55 PM
Актуалният телефон за връзка с хижа Триглав, местността Равна, под връх Кадемлия е 0889465962 - Станко.

Архивен коментар.

Лилия Вълкова 17 Aug 2007 11:46 AM
В средата на месец юли с компания нощувахме в х. Триглав. Наистина е страхотно и там и около нея.Искам само да ви предложа актуализираните телефони на хижарите: 0898570040 е номерът на Нели, изключително приятна дама, която освен това поддържа и отлична хигиена и на Николай 0886 332444.

Архивен коментар.

калинка 29 Feb 2008 07:26 PM
Моля ви пишете ми колко струва нощувката.

Архивен коментар.

баирхаймана 15 Aug 2010 11:08 PM
Добре е да поставяте и запетайки понякога, често се получават доста комични двусмислия. :)))))

Архивен коментар.

ivanova_bilqna 01 Sep 2007 06:41 PM
ТАЗИ ХИЖА Е СТРАХОТНА

Архивен коментар.

биляна 01 Sep 2007 06:57 PM
Хижа Триглав - Равна е едно от най прекрасните места, където сме ходили. Последно бяхме там на 18 август 2007г Искам да кажа на всички, че хижарите са най - готините, най гостоприемните хора, които са ни посрещали в планината.Не е нужна да носите сол, олио и др. такива, защото там има всичко на ваше разположение без никакъв проблем, защото обикновенно на другите хижи крият подправките и другите неща, а там просто няма проблем с нищо. Сутрин хижарят може да ви събуди с песен или пък ако желаете с две три пиратки пред бунгалото Столовата е много чиста и приветлива, както и спалните помещения.Винаги може да разберете от него интересни случки от планината, които са се случвали на него или на негови приятели и още много неща, просто си заслужава да се отиде до там и да се види. Давам на всички, които желаят да стигнат до там телефон, който е актуален и с който може да се свържете с хижата да проверите дали има свободни места, защото там винаги има доста хора 0887161756 - Силвия.

Архивен коментар.

планинарче 14 Mar 2008 09:43 PM
Този номер на мократа Силвия ли е-любовницата?

Архивен коментар.

Таньо Милчев 11 Sep 2007 02:58 PM
На по малко от 30 минути от х. Триглав се намира каменната тринога (пиростията).Това е страшно интересен камък който заслужава да се види.

Архивен коментар.

Анонимен посетител 10 Nov 2007 12:12 PM
тази хижа е супер.всяка година ходим с татко на хижата .стоим по около 6 или 7 дни.посещаваме много красиви места като бапската река и кадемлийското пръскало. чичо николайчо е един от най-добрите хижари.нека господ да даде мнаго здраве и живот на тази хижа.нека да същестува още дълги години

Архивен коментар.

weri 17 Nov 2007 01:24 PM
Пътя до хижата е достъпен с автомобил.В това време трябва да е джип.Хижарите са гостоприемни.Столовата е много хубава.Най силно впечатление ми направи чистотата на общите съдове и в кухнята.Все едно си си в къщи.Може би затова е предпочитано място за семейства с малки деца.Места за излети има колкото искаш...особенно нагоре към върха.

Архивен коментар.

ваня и зуза 04 Dec 2007 05:22 PM
много готина хижа.заслужава си да отидете и да видите красотата на природата.хижата е в отлично състояние.прекарах три незабравими дни.

Архивен коментар.

dobrikk 13 Dec 2007 12:31 PM
Хижата е супер. Хижарите са огън - леля Нели и чичо Николай. Естествено ако се спазва морално-етичния туристически кодекс. Аз вече съм ходил два пъти и пак ще отида. Условията са много добри. Ползва се кухнята и столовата с всички налични уреди и пособия. Цената е 8 лв за нощувка. Отидете няма да съжелявате.

Архивен коментар.

Дидо 03 Jan 2008 09:23 AM
Бяхме на хижата на 30.12.2007г.Пътя до нея от селото може да се изкачи и с лек автомобил но рискувате да го разбиете по копките за това ви препоръчвам да излезете с джип.Хижата е на чудно красиво място.Гледката е невероятна.Прекарахме си чудна вечер ,но незабравяите че там има и правила който трябва да се спазват строго:)))В столовата е страшно топло и ако има пушачи редовно се проветрява:))Стаите са оборудвани не само с печки но и с много одеала! защо ли?Ако сте семеиство и имате малки деца непременно ги заведете там и никога няма да съжалявате:)))

Архивен коментар.

Дидо 03 Jan 2008 11:54 AM
Надявам се ,че добре сте ме разбрали какво искам да ви кажа .Идеалния вариант да си изкарате готино там е да е през лятото когато е топло и в отцъствието на хижаря Николай .Ако някой може да стполи две стай по 20кв. с едно санъче дърва за два дена да се пробва.

Архивен коментар.

сем. Иванови В. Търново 18 Feb 2008 07:36 PM
На 16 и 17 януари последно бяхме на хижа "Триглав". Въпреки времето, добре екипирани за зимни условия поехме към най - готината хижа, където са най- готините хижари. Когата тръгвате се обадете предварително на хижарите. Въобще не е вярно, че хижата се отоплява със съчки или др. такива дрън дрън..И в столовата беше много топло, защото постоянно се слагаха дърва в печката, а в спалните помещение също беше топло, при това хижарите бяха заредили печките и имаше дърва колкото искате за дослагване.
Там са най гостоприемните хижари и го казваме, защото съм ходила на много места и имам доста впечатления.Другото, което искам да Ви кажа е никога да не ходите в планината неподготвени и без необходимата екипировка - С ПЛАНИНАТА ШЕГА НЕ БИВА НЕ Я ПОДЦЕНЯВАЙТЕ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Архивен коментар.

bros 04 Mar 2008 05:23 PM
Хей, хой!

С готина бригада прекарах празничните дни на х. Равна-Триглав. Неясно по каква причина, се събраха още околни хижари, както и ex-а на "Рай", бай Чочо. Радвайте се, кашкавали, веке не е там!
Иначе, на "Триглав" се запознах с най-готините хижари, които съм срещал досега. Бай Ники е мега-мега пич!!! Да познавах повече хора като него, нямаше да ми пука от потопа от мрънкалници и комплексари. Въобще, препоръчвам мястото с двете ръце. Също така, ако желаете да постъпите чисто по човешки, занесете некое зевзешко подаръче на Ники. Ще го оцени! ;)

Архивен коментар.

планинарче 14 Mar 2008 09:54 PM
Силвия каква се явява в тази хижа?Икономка или хижарка?Дайте повече информация за нея.

Архивен коментар.

weri 23 Mar 2008 02:50 PM
Към планинарче ...... и други търсещи информация .......
Силвия е много готина мадама поне по мое мнение.Купонът с китарата и е голам. Отзивчива е и внимателна. Запознах се лятото с нея на хижа Триглав.
Какво значение има каква се явява ? Най обикновен човек е. А и е добра за разлика от клюкарите.

Архивен коментар.

Емил Енчев 15 Apr 2008 10:25 PM
Здравейте!!! Тази събота и неделя прекарах на Хижа Триглав. Първоначално когато я мернах отдалеч неостанах с добри впечатления. ДА ОБАЧЕ... В момента в който се запознах с хижарите и влязах в хижата коренно си промених мнението. Хижата е чудесно устроена.Има всичко необходим и за разлика от някой хижи всичко е на разположение на посетителите. За по претенциозните има баня с топла вода телевизор и ток постоянно. Хижарите са невероятни хора весели и отзивчиви....И най-важното - ГОСТОПРИЕМНИ.Хижата е на много красиво място и около нея има какво да се види- два от най-високите водопади в България. Единия втори по височина - Кадемлийското пръскало (мисля 72 метра)
Посетете тази хижа при първа възможност и ще се влюбите в нея.
ПРАВЯ ЕВАЛА НА ТАКИВА ХИЖАРИ !!! Ще се радвам повечето хора в планината да са като тях :) БЪДЕТЕ ЗДРАВИ И РАДВАЙТЕ ДЪЛГО ПЛАНИНАРИТЕ ПОСЕТИЛИ ХИЖАТА ВИ :)
Снимки в следващият ми post :)

Архивен коментар.

Емил Енчев 15 Apr 2008 10:52 PM
Ето И малко Снимки от самата хижа http://picasaweb.google.com/Killbornnn/Triglav

Архивен коментар.

Станко 02 May 2008 05:36 PM
Освен другите номера може да ползвате и този номер: 048 88 60 81.

Архивен коментар.

Корнелия 09 May 2008 03:46 PM
Триглав - един от най-красивите дялове на централен Балкан! Непременно го посетете! От условията и посрещането в хижата също ще останете доволни:) Благодаря на Николай за ведрата обстановка, на Силвия - за разходката и най-вече за незабравимите песни и неповторимия и глас, извиращи право от душата и! Поздрави на Гого и до нови срещи!

Архивен коментар.

сиска 01 Jun 2008 09:03 AM
Ехоо туристи...дайте малко информация за маршрута от х. Тъжа до х. Триглав има ли нещо сложно в прехода!Благодаря предварително и безоблачно време!

Архивен коментар.

Емил Енчев 01 Jun 2008 07:36 PM
В този маршрут няма нищо сложно. Върви се по пътя който тръгва от хижа Тъжа до местността Смесите. Един е и няма как да се обърка. След това се хваща пътя мисля се разклонява. Тръгва се по десния път който върви по реката. Има маркировка. Пътя минава през Кадемлийското пръскало. Като цяло пътя е не повече от 2 часа при добро време и добро темпо. Хижа Триглав е най- уютната хижа в Стара планина според мен така че си заслужава да се иде там. Хижарите са много отзивчиви. Ще останете доволни ;)

Архивен коментар.

ivka ot veliko tyrnovo 09 Jul 2008 06:36 PM
Последно бях на тази хижа февруару месец.Бе6е голяма буря има6е голям сняг. Преди да тръгнем от хижата към хижа Росалка хижаря дядо Николаи каза "Никога не трябва да се подценява планината"- винаги 6те помня тези негови думи.Искам да има поже4е такива хижари!!!!;)

Архивен коментар.

martoto 08 Sep 2008 08:06 PM
аз имам едно питане не виждам хижа с такова име на картата виждам хижа равна и предполагам че това е старото и име така ли е?:))

Архивен коментар.

K2 08 Sep 2008 10:42 PM
Да, "Триглав" и "Равна" са имена на една и съща хижа.

Архивен коментар.

Тодор 20 Jan 2009 09:15 AM
Здравейте!
Все не ми остава време да споделя очарованието си от обстановката и любезността на домакините в х.Триглав. С жена ми посрещнахме новата 2009г. там. Имаше доста хора, но хижарите успяха да обърнат внимание на всички, да създадат обстановка и новогодишен дух. Най-уютната хижа на която съм бил в Централен Балкан! И най-приятните хижари разбира се! Ходете - ще ви се радват и ще се почувствате като на гости при приятели! Бай Кольо е най-възрастния хижар в Стара Планина. Познава перфектно района и ще ви упъти за където искате, ще ви предупреди за всички опасности и въобще ще се погрижи за вас.

Архивен коментар.

Биляна 27 Apr 2009 04:48 PM
Сигурна съм,че сте останали с отлични впечатления от хижата и от хижарите, Това е едно от любимите места, които посещаваме с моето семейство и едно от малкото места в Стара планина към което често изпитвам носталгия. Хижарите са страхотни.Мястото е удивително красиво. Препоръчнвам на всеки, който не е посещавал хижа "Триглав" да отиде.

Архивен коментар.

таня 29 Jun 2009 10:30 AM
до хижа триглав се качихме от село тъжа. пътят е лек и приятен. хижарят кольо е пич, а нели е голяма сладурана, чистница и готви вкусно. двойка бунгало е 30 лв. има баня до столовата. а столовата е приказка, дори има цветя по масите.
идете непременно до кадемлийско пръскало, качете се на екопътеката до бабско пръскало. невероятни места.
това, което много ме изненада, че няма маркирана пътека до вр триглав. препоръчвам, ако ходите, да тръгнете нагоре през гората, зад столовата. като се качите до скалите, тръгнете към морените - към къщичката/водосборен пункт/. зад нея е върхът. в друг случай- по ръба, качвате се по тревата. туфите трева са огромни, между тях е изровено от водата. голям кошмар.

Архивен коментар.

Анонимен посетител 19 Aug 2009 03:45 PM
Преди 1 месец четох всички отзови за хижа Триглав и тръгнахме Срам и позор за такова красиво място и за такава безотговорност и безхаберие. не ужилени "трагедия приятели -ПЪЛНА ТРАГЕДИЯ ...НЯМАМ ДУМИ... -??? КОЙ ИМ ДАДЕ ТОВА КРАСИВО КЪТЧЕ ДА ГО СЪСИПЯТ ТИЯ "хора" ???

Архивен коментар.

Doktoralen 13 Sep 2009 09:18 AM
Прекрасно и чудно място в Централна Стара планина,което трябва да се види и посети от всеки ценящ природните красоти!!! А относно по горния коментар-как може толкова много простотия да се съдържа в толкова малко изречение,при това изпълнено с граматически и синтактични грешки!!!P.S.Не се колебайте приятели,идете на х.Триглав,там ще ви посрещнат и изпратят като приятели! Ален Русев.

Архивен коментар.

slav 15 Sep 2009 10:55 AM
A можеш ли да кажеш хижарите същите ли са - семейството от Севлиево?

Архивен коментар.

Анонимен посетител 30 Sep 2009 11:53 PM
Небезизвестния Кольо Мазалатски е на Триглав, да е жив и здрав и все така да посреща сърдечно туристите!!!

Архивен коментар.

armycrone 10 Oct 2009 10:14 PM
няма такъв хижар като бай Кольо много добър много гостоприемен абе нема просто какво да го описвам УНИКАЛЕН е
винаги ще ти обърне внимание и там от каквото имаш нужда
даже аз като ходих вечерта с него и с още компания чак до 4 сутринта сме се веселили даже ни и черпи бая неща

Архивен коментар.

Роси 22 Mar 2010 10:59 AM
Тозо уикенд групата по пешеходен туризъм в гр. Дряново, посети хижа Триглав и околностите. Бяхме очаровани и възхитени от гостоприемството на хижарите, от чистотата в спалните помещения и столовата. Рядко вече се срещат такива хора.Пожелаваме на всички туристи да посетят това прекрасно място, а на хижарите да бъдат винаги толкова любезни и гостоприемни.

Архивен коментар.

Тихомир 20 Apr 2010 06:33 PM
Страхотна хижа, не съм ходил скоро там. Местността е много красива, гарантирано приятно прекарване.

Архивен коментар.

Mi4ev 31 May 2010 10:53 PM
pozdravi ot hija Rusalka....,da sa jivi,i zdravi tezi stari planinari,i da sa na6i ve4ni dugari.....))))

Архивен коментар.

Mi4ev 31 May 2010 10:55 PM
pozdravi ot hija Rusalka....,da sa jivi,i zdravi tezi stari planinari,i da sa na6i ve4ni drugari....)))))

Архивен коментар.

бачето 07 Sep 2010 04:52 PM
Здравейте на всички ентусиасти!
Та да кажа и аз за хижата. Първата хижа в която и чай нямаха? Всякакъв вид храна само по заявка, лято е, път за автомобили има, електричество има, защо някой един боб да не направи? Накои ще кажат, носи си храна, е носих си, ама все пак свеки му се иска една топла супа да хапне. На много недостъпни хижи винаги поне по един боб съм ял. Първата хижа в Централен Балкан с един "-" от мен. Бунгалото си беше добре 12лв, тоалетната ок. джипове много,баш туристи още повече. Хижарят със зачката "шериф" вместо да направи по един чай, от 8ч ракия си налива. Това е моето впечатление.

Архивен коментар.

иван 27 Oct 2010 11:03 AM
Ехо, приятели кой е хижар в момента на хижа Триглав. вярно ли е, че не е вече Кольо Мазалатски. Какво са ви впечатленията?

Архивен коментар.

valbal 08 Nov 2010 05:53 PM
За жалост Николай Мазалатския не е хижар от месец. Сега има нов, май Антон се казваше. Но нещата са различни! Телефоните които са обявени в нета не са актуални.

Архивен коментар.

дедо Чав 17 Nov 2010 10:34 PM
Хижарите са нови. Актуални телефони за информация и резервация на хижаря Антон 0887435467. Не всякога има покритие и за по-сигурно при невъзможност да се свържете с него пробвайте 0885422005 на съпругата му Дяна.

Архивен коментар.

Анонимен посетител 16 Nov 2010 08:15 PM
Здравейте, туристи!
Ще ви разкажа за едно наше пътуване до хижа Триглав през месец Октомври 2010 г.Ние сме група туристи с достатъчно дълъг стаж в обиколките из планините. Обиколили сме много хижи и места из родната България. Хижа Триглав в момента е с нови собственици и ги разбирам, че все още им е период на адаптация, но според нас трябва още доста да поработят върху отношението си към туристите, които посрещат. Доволни сме, че освен топлия чай, на наше разположение бяха посудата и помещенията за самостоятелно приготвяне на храна. Пожелаваме им, да завършат ремонтните работи и да освежат малко, защото спалните помещения изглеждат стари и западнали.През нощта закачалката ни не издържа три якета, а стаята е за петима. Иначе за природата Бог се е погрижил. Вярно е, че има незабравими гледки, но се разочаровахме от непознаването от страна на хижарите на местността наоколо. Решихме да покорим връх Триглав, но ни упътиха неправилно. Пътеки има страшно много, лошото е, че са направени от дивите животни, а не от опитни хижари. Табели и маркировка към върха липсват. По туристическия маршрут към Бабското пръскало има табели, но съборени и Заповед, че пътеката е забранена за ползване, тъй като е опасна за туристите.Но това явно хижарите не го знаеха, защото не ни предупредиха. Те сами признаха пред нас, че все още не са обиколили района, което според нас е недупостимо, при положение, че поемаш ангажимента и отговорността за толкова хора, минаващи от там. Ами ако някой се изгуби??? Заповедта е все още в сила и ние се съобразипме с това. Върнахме се по пътя, но времето, което е дадено в сайтовете, за придвижване до хижата е силно преувеличено. Щом ние, опитни туристи, с добре средна скорост и вървящи по преките пътеки, взехме разстоянието надолу до селото за три часа/с раници /, вие си направете преценката дали нагоре ще успеете за толкова време.
Пожелавам на новите хижари, да се справят по- скоро с бюрокращината и да направят хижата още по- уютна, да посрещат гостите с усмивка и да ги изпращат убедени, че си струва отново да се върнат там.

Архивен коментар.

Теодора Иванова 16 Jan 2011 06:37 PM
Искам да ви разкажа една наша беда която се случи на 15.01.2011г. Решихме да отидем на хижа Триглав,но много ни разочароваха!!Когато престигнахме в хижата беше много студено..наложи се ние да си палим печките а не ХИЖАРА.В стаите беше много мизерно, но това беше най-малкото.Вечерта хижаря употреби повече алкохол [напи се] и заспа на масата..После се събуди и започна да спори с всички нас [11 човека].В 01:30 вечерта имаше буря а той ни изгони от хижатаа...Хижаря ни заплашвашв, че има пистолет..Трагнахме си от хижата в 01:30(през нощта) с две деца.Благодарение на бай Димо, хижарят на хижа Русалка ние се прибрахме на топло и се наспахме.За пръв път отидох на хижата и ви оверявам ПОВЕЧЕ НЯМА ДА СТЪПНА ТАМ ..!! /от това което аз съм написа си направете извод и решете дали ще посетите тази хижа !!/

Архивен коментар.

Теди 21 Jan 2011 05:55 PM
Хижарят, който е изгонил туристите на 15.01.2011г. се казва Антон от с. Габарево. Работи на хижа "Триглав" от края на месец септември.

Архивен коментар.

Христо Христов 17 Feb 2011 07:00 PM
Здравейте планинари, природолюбители и ценители на истинската природа.Аз лично познавам много добре старите хижари и мога да кажа за тях само невероятни неща,говоря за едни истинси хора каквито вече са ряткост в нашата България.Бачо Кольо е стария хижар той е човек с много дългогодишен опит, нека не забравяме че същият е хижарят с най - дъглогодишен опит на балканския полуостров. По това може да се съди за гостоприемството, уюта който може да създаде, неща които само той може да обясни на свойте гости за планината. Бачо Кольо познава тази планина до съвършенство. Той винаги може да изведе туристи от опасност и да окаже първа помощ. Искам и да спомена за Нели (кака), която е незабравима кулинарка.
Неможе такива новопостъпили хижари да са на това място. Тези новопостъпили хижари нямат никакво познанство към планината, нямат никаква хигиена и навици за гостоприемство, да не говорим за оказване на помощ във трудни моменти. Планината е безкомпромистна и си иска хора с добър опит.
Непростимо е хижара да заспи на масата от алкохолно одавяне и след това да се сабуди и да започне да спори със гостите си и да ги изгони във 01:30ч. от хижата и да търсят помощ по някакъв начин. Този човек (новия хижар) няма никакво място в тази планина, а да не говорим че за Антон (новия хижар) се носят отзиви за неговата немарливост, нечовечност и др. още от хижа Соколна, но това е друг въпрос.
Искренно се надявам да се вземат мерки за да остане това незабравимо място така както си беше (красиво, уютно, изпълнено с живот). Неможе всичко да остане на произвола на съдбата, това не го заслужава нашата планина.
Малко са хубавите места и хижа Триглав е едно от тях с незабравимия Бачо Кольо!

Архивен коментар.

Христо Христов 17 Feb 2011 07:06 PM
Лично заради този Антон (от Габарево) хижа Соколна която беше прекрасна изпълнена с туристи залезе и стана непосещаема хижа и вече много малко хора знаят за нея. ТОВА Е ХИЖАТА С НЕВЕРОЯТНА ПРИРОДА И ЕДИНСТВЕННАТА В РЕЗЕРВАТ СОКОЛНА! НО...

Архивен коментар.

Радка Христова 17 Feb 2011 07:10 PM
Хижа Триглав е прекрасно кътче, но нека изгоним вандалите от планината. Планината е за отдих, за ценители, за хората които обичат планината, а не за бизнес!

Архивен коментар.

Валентин Иванов 18 Apr 2011 02:07 PM
Здравейте. Разбрах ,че хижаря Николай или бай Кольо вече не е там. Ако някой има информация ,къде се намира в момента би ли я споделил. Този човек беше емблемата на хижата,страшно много го уважавам.Той е причината да ходя редовно на това място и сега съм страшно изненадан ,че не е там. Казвам се Валентин Генчев от Стара Загора.Ще ви бъда много благодарен, ако ми дадете някаква информация.

Архивен коментар.

деница 17 May 2011 11:03 PM
чичо Кольо си е в Севлиево, и аз смятам че беше емблемата на хижата. Сега от време на време се качва

Архивен коментар.

Зина Балашова-гр.Кърджали 03 Aug 2011 09:12 PM
Ако някой има информация за цена на нощувката,през септември смятаме да посетим тази хижа и има ли маркирани пътеки за вр.Голям кадемлия.Благодаря предварително.

Архивен коментар.

Петър 11 Aug 2011 10:12 PM
Цената на нощувката е 10лв.Информация за пътя до връх Кадемлия /Триглав/ще получите от хижаря Николай.
Актуални телефони за информация и резервация: 0886332444 - Николай
0898570040 - Нели

Архивен коментар.

Зина Балашова 12 Aug 2011 04:05 PM
Благодаря за информацията.През септември сме там.

Архивен коментар.

Даката 08 Oct 2011 04:18 PM
Някой скоро ходил ли е в хижата и как е положението в момента там?

Архивен коментар.

Христо 26 Oct 2011 06:44 PM
Да, миналата седмица бяхме там. За информация се обаждайте на хижаря Николай - 0886 332444 или 0898 570040.

Архивен коментар.

К2 27 Oct 2011 08:18 PM
Да не би да става въпрос за Николай (Мазалатския)? До колкото разбрах от известно време вече не бил на х.Триглав.

Архивен коментар.

Анонимен посетител 01 May 2012 09:40 PM
Николай Минчев(Мазалатския) е на лечение в София и неговия телефон е изкл. Дай Боже, той по-бързо да се оправи и отново да се върне на хижата.
Към момента х.Триглав се стопанисва от сем.Кънчеви от Севлиево -изключително гостоприемни и отзивчиви. Актуален телефон за връзка с х.Триглав -0886 275 191.
Условията в са много добри -в хижата има всички удобства.Хижарката готви отлично, а чая който прави е великолепен.Цените са народни -10лв спането.
Относно маршрута от с.Тъжа 4 часа -в края на селото има голяма чешма до която може да си оставите колите, от нея се тръгва в ляво по почвен път, който след това в дясно по една пътека която излиза на каменистия път за х.Русалка-х.Триглав-х.Тъжа. По принцип може да се качите директно и с кола, ала няма да се насладите на гледките около пътя.Малко над х.Русалка има контролен пункт с бариера на парковата охрана от Централен балкан.
сем.Христови от Габрово.

Архивен коментар.

Elgin 11 May 2012 05:42 PM
За съжаление Николай вече го няма....днес е било погребението в Севлиево. Отиде си на 73 година от този свят-Бог да го прости! Винаги ще го помним със сладкодумието му и всички хубави неща, покрай него на "Мазалат" и "Триглав"!!!

Архивен коментар.

Анонимен посетител 16 Jun 2012 04:56 PM
Моля Ви кажете кой е хижаря в момента на хижа Триглав ? Искам да я посетя за известно време с приятели , но разбрах че хижар е бил някакъв Антон от с.Гъбарево. Кое е в момента хижар на хижата и струва ли си да се ходи там. Благодаря Ви предварително.

Архивен коментар.

Анонимен посетител 19 Jun 2012 03:42 PM
х.Триглав се стопанисва от Тихомир Кънчев от Севлиево - телефон за връзка с х.Триглав -0886 27 51 91 а другият е 0889 29 09 51 които е на жена му Детелина Кънчева
отидете и няма да съжалявате.

Архивен коментар.

Анонимен посетител 14 Oct 2012 06:38 PM
Тихомир Кънчев-един изключително смотан човек който грози думата хижар
още като го видях как се държи с жена си и ми беше ясно как ще се държи и с хората които са му на гости и бях права този "хижар" гони хората в два часа през нощта без да се замисли кой с какво е дошъл и дали има с какво да си тръгне
помислете си добре дали да биете толкова път до иначе страхотната хижа за да ви изгонят ей така ...

Архивен коментар.

Elgin 19 Jun 2012 08:00 PM
Антон доколкото зная държи част от хижата...и е от село Габарево/от дървото габър/. Радостно е, че има нови хора, които да поемат хижата и да я стопанисват-мястото е прекрасно!!!

Архивен коментар.

Анонимен посетител 29 Jul 2012 09:20 AM
Отвратителна, минавайте транзит през нея. Преди месец минахме през района, като мислехме да нощуваме там. Първо не ни разрешиха да обядваме в столовата, защото се бяха разположли няколко тюмбели на мохабет, второ-вода ни насочиха да налеем от тръбата отвън и най-голямата смешка след цялото посрещане беше, когато пиян и дебел мъж, вероятно хижарят ни попита няма ли да спим. Затова ви съветвам, транзит през района.

Архивен коментар.

Анонимен посетител 05 Aug 2012 11:33 AM
На скоро бях на Триглав 4 дена.Хижата е с нов хижар от маи месец и ни посрещна много учтиво и любезно и не е имало никакви пияндета дембели и така нататък.Прекарахме си много добре, дори хижаря ни предостави кухнята за да си готвим а после ни направи един наистина прекрасен боб които беше голяма вкусотия.Сьветвам ви да отидете и да се обедите лично.

Архивен коментар.

Анонимен посетител 24 Aug 2012 04:02 PM
Чух, че имало лек инцидент с мечка тези дни в района на хижата - на 17 авг 2012?
Някой има ли повече информация?

Архивен коментар.

Анонимен посетител 10 Sep 2012 06:33 PM
Вчера се върнахме от района. Спахме три дни на хижата в самостоятелно, много прилично бунгало. Изключително чиста баня и тоалетна. Досега не бях виждала такова нещо в хижа. Всеки ден се къпехме с топла вода! Хижарите са много мили и отзивчиви. По принцип в хижата не се предлага храна, но винаги са готови да помогнат на закъсали, да ти направят чай или да ти услужат с газовия си котлон. В хижата не се слуша чалга!

Архивен коментар.

Анонимен посетител 14 Oct 2012 06:31 PM
хижата беше хубава и хижарите бяха гостоприемни но вече не е така след като почина хижаря Николай хижата е взета от кума му един гаден човек който по никакъв начин не може да се нарече хижар снощи най безцеремонно изгони група от над 20 човека с две малки деца на 7 години и то в два часа през нощта помислете си дали ще отидете там и дали ще играете по свирката на този "хижар" който през половин час си измисляше нови правила и ги сменяше както си поиска групата ни беше с две гайди и тъпан веселихме се пяхме на никой нищо не сме казали но не им бяхме удобни и постоянно се заяждаха с нас и накрая "напуснете района на хижата" идиотизъм голям просто нямаме думи със сигурност кракът на 90% от хората в село Тъжа повече няма да стъпи там ....

Архивен коментар.

Анонимен посетител 15 Oct 2012 06:26 PM
Думата ХИЖА означава заслон,подслон и др. подобни.Което означава,че там хората си почиват от преходите и го правят с цел да се махнат от градския шум,да се насладят на тишината и природата.Във всяка хижа си има някакъв ред.Ако не Ви се вярва вървете в Рила или Родопите.Това е моето мнение по въпроса и ще взема да направя едно преходче до там,защото ми стана интересно за какво става на въпрос.

Архивен коментар.

Анонимен посетител 26 Nov 2012 06:33 PM
Да съгласна съм, че всеки отива някъде за да си почине, но и да се забавлява с приятели, да се избави от сивото ежедневие - съгласете се. Аз ако искам пълно спокойствие и тишина ще отида на СПА, не на хижа. Единствената причина да отидем там е че само в тази хижа имаше ток по тава време. Но вече всички съжаляваме за направения избор. Заповядайте, добре дошъл/дошла/, и гледайте да му вървите по гайдата, че иначе... Вън.

Архивен коментар.

Анонимен посетител 09 Nov 2012 09:15 PM
Познавам хижаря лично от много години и най нелепото определение за него като характер би било "заядлив". Тихомир Кънчев ( така се казва "кумът")е гостоприемен домакин и разбран човек с улегнал характер, с когото винаги можеш да поговориш и да се разбереш за всичко. Ще го попитам за подробности относно този случай, но имайки известен опит в хижарството, бих могъл да предположа че запоя е продължил далеч по дълго и е бил доста по шумен от допустимото за правилата на всяка една планинска хижа, което е истинско изпитание за търпимоста и нервите на останалите туристи, и в крайна сметка след многократни оплаквания и забележки хижарят е бил принуден да помоли групата купонджии да напуснат. В дадения случай силно се съмнявам за чие поведение определението "идиотизъм" би било по подходящо- това на хижаря опитващ се да бъде толерантен към шумната група, без да ощети останалите туристи които желаят да си почиват или това на излязла извън контрол група от "подпийнали" (опитвам се да използвам по-меки определения :) ) купонджии, отказващи да спазват каквито и да било правила. Хижата би могла да бъде ангажирана за частни празненства, но след предварително обаждане и уговорка с хижаря, което предполагам не е било направено в случая.

Архивен коментар.

Анонимен посетител 26 Nov 2012 04:51 PM
Останалите туристи дори ни се радваха и един по един идваха да ни поздравяват. Излязла извън контрол група - не бих казала, понеже ако бяхме извън контрол нямаше как да ни изгонят от там. Намеквате че сме били пияни, ако беше така щеше да има ексцесии. Говорите за правилата на даденото заведение. Правилата на всяка една нормална институция - било то болница, хотел, работно място ако щете, са напечатани и закачени на видно място. Там няма такова нещо, правилата се определят и се сменят според чашките на тъй наречения "Хижар". Този човек беше предупреден че се качва самодейна група, той знаеше че ще се свири, пее и т. н., дори два пъти през деня попитахме дали ще има проблем за това. Отговора и двата пъти беше "Не, няма проблем". Помолихме го да ни даде само една маса за да отидем в най - крайната стая и никой нямаше да ни чуе и види дори, но уви не се съгласи. Той няма право да гони туристи и то през нощта.

Чл.11 Управителите на туристическите обекти са длъжни:

1. да поставят на видно за туристите място следната информация :

а) табела за категорията на обекта и удостоверение за категория;

б) името на управителя и работното време на съответния туристически обект;

в) правилник за вътрешния ред в туристическите хижи на БТС;

г) план за разположение и номерация на стаите;

д) ценоразпис за нощувките, в това число обявените отстъпки за членове на БТС, както и цените за другите услуги;
Това го няма... За какво говорим въобще?

Архивен коментар.

Анонимен посетител 02 Jan 2013 12:45 PM
Там посрещнахме 2013 година. Не бях ходил на тази хижа и бях много много скиптичен заради коларският път, който предразполага мързеливите,неинтосиазирани, груби, нетактични, страхливи хора гости на хижата. Обаче такива нямаше. Там бяхме нашата група от 25 човека и приятели на хижаря. Разбирахме се повече от добре. Нямаше нещо за което да не ни беше угодено. Хижаря и хижарката се грижиха за нас като родители на 25 деца. Хижаря имаше речник като на прадядо ми "хижата се пълни чак като запее коса" и още много такива реплики. Народен човек, як българин. Чалга не се слуша, защото всички там обчахме България, предимно народна музика и рок беше фона на прекараното ни време там(чалгата не е народна музика!).

Архивен коментар.

Анонимен посетител 03 Jan 2013 12:11 PM
На тази хижа прекарахме един чудесен новогодишен празник, до голяма степен заслугата за това беше и на страхотна млада и красива компания от Ст. Загора. Чудесно е, че явно много млади българи просто прескочиха чалга културата!
 А по повод предните коментари на група "самодейци" в употребата на алкохола, добре, че са ви изгонили! Алкохола не е за всеки, дано вече сте го забелязали! А комбинацията чалга с алкохол е разрешена на по-ниски надморки височини, не и в планината, там свирят гайди, китари, може дори и на гребенче или листо, който го може! Браво на хижаря!

Архивен коментар.

Анонимен посетител 14 Jan 2013 12:36 AM
Вие май четете между редовете. Пияни хора освен хижаря и групичката му нямаше и не виждам как с гайда и тъпан се свири чалга защото други инструменти нямахме. От друга страна, най-малко вие сте човека който определя правилата в планината. Прескочихме чалга културата, но кога ще прескочим мисловния дъртизъм? "Евала" на хижаря че гони деца! Евала и на вас че го поощрявате без да знаете истината.

Архивен коментар.

Анонимен посетител 14 Jan 2013 12:55 AM
Вижте кого поставяте в кавички
http://svejo.net/1433777-ku[…]na-festivala-v-stara-zagora

Архивен коментар.

Анонимен посетител 15 Jan 2013 12:31 PM
Моите уважения, но дали ще е чалга, народна музика, латино или метъл няма значение. За всяка музика според мен си има повод, случай или момент. Далеч съм от мисълта да упреквам някой каква музика слуша, както правите Вие. Това е свободно право на всеки - да прецени какво му харесва. Кой каквото му е на душата това да си слуша.

Архивен коментар.

Анонимен посетител 02 Mar 2013 07:17 PM
Тази хижа няма нищо общо с БТС и правилника се определя от управителя !

Архивен коментар.

Анонимен посетител 24 Apr 2013 07:36 PM
Правилата не се определят от хижаря, а от Закона за туризма, тъй като хижата е:(2) Туристически обекти са:
3. туристическите хижи, туристическите
учебни центрове и туристическите спални и
прилежащите към тях заведения за хране-
не – туристически столови, туристически бю-
фети и туристически столови със сервитьорско
обслужване;...
(4) Не се допуска отказ от предоставяне на
туристически услуги в туристически обекти,
както и предоставянето им с по-ниско качество
или при по-неблагоприятни условия...

Архивен коментар.

Мая 27 May 2013 04:03 PM
хижата е чиста и приятна,банята и тоалетната са ремонтирани, имаше и топла вода. Хижарите са много гостоприемни. Имайте предпид да си носите храна, тъй като по принцип се предлага само супа.

Архивен коментар.

Борис Севлиевски 24 Jun 2013 09:39 PM
Впечатленията на групата от тази хижа са ужасни!Прозорците на бунгалата са заковани с пирони и при температури от порядъка на 40 градуса не се диша.Дадоха ни само по един чаршаф.Топлата вода беше само за първите.Музика не успяхме да пуснем, защото "щял да се изтощи агрегата".Не се предлага нищо освен чай и кафе.
За Бога, приятели не ходете там!Иначе природата е невероятна!

Архивен коментар.

Анонимен посетител 25 Jun 2013 02:39 PM
а вие за да слушате музика ли сте отишли? Или може би вие сте качили горивото за генератора?
За другите неща - ок, но за музиката да мрънкате и тока...

Архивен коментар.

rain 13 Jul 2013 09:32 AM
Отидох,не харесах!Не оставайте там.Прекрасно място,но Русалка е вашето място,ако сте решили да останете в района! :(

Архивен коментар.

Анонимен посетител 15 Oct 2013 04:14 PM
На вас да не ви плащат от х.Русалка да пишете подобни коментари.За съжаление е истина това че след като почина предишния хижар, нещата на х.Триглав се промениха...но при всички положения бих предпочела тази хижа пред х.Русалка,защото мръсотията и кучешките и котешки косми ми идват в повече.По планините съм от години и съм спала във всякакви условия но подобна кочина не мога да нарека хижа.

Архивен коментар.

Анонимен посетител 09 Sep 2013 11:12 AM
Прекарахме много добре на х.Триглав. Чаршафи, одеала, храна, топла вода, всичко е ОК.

Архивен коментар.

Анонимен посетител 06 Apr 2015 09:12 PM
Има ли някой инфо как е в момента хижата-разбрах, че имало нови хижари? Хижата как работи в момента - всеки ден, или само през почивните дни?

Архивен коментар.

Анонимен посетител 15 Apr 2015 02:17 PM
Всеки ден работи. Пиши им във фейсбук.

Архивен коментар.

Анонимен посетител 08 Apr 2015 08:30 PM
Търсете хижаря на Мазалат. Доколкото зная те държат и Равна/Триглав/.

Архивен коментар.

Анонимен посетител 08 Apr 2015 10:57 PM
Благодаря, ще пробвам!

Архивен коментар.

Анонимен посетител 20 Apr 2015 10:13 PM
Новите хижари са изключително отзивчиви и усмихнати лапета на по 30тина години. Имам координатите само на единия - Радо, 0887 678 135, но може и през Георги Мазалатски да се правят резервациите. Казаха, че винаги ще е отворено и поне единия от двамата ще бъде постоянно в хижата. Ток има, чаршафите чисти, стаите са винаги заредени с дърва, имат и много прилична кухня. Да им е на хаир на момчетата и да им върви, с много желание са се захванали.

Архивен коментар.

Анонимен посетител 07 May 2015 03:25 PM
Посетихме хижата на 03 и 04.05.2015 г.Новите хижари са готини младежи-получихме всичко необходимо за един турист(безплатен чай,баня с топла вода,чисти чаршафи,подготвена за запалване печка в стаята и най-важното-усмивки и положително отношение)Пожелавам успех на момчетата в трудното начинание!Били и Вики

Архивен коментар.

Анонимен посетител 09 May 2015 08:17 PM
Приятели, бях на 06- Май- 2015 ( Гергъовден) на хижа Триглав.
Посрещнаха ни много усмихнати хижари - Радостин и Антон.
Менюто беше страхотно, момчетата се бяха постарали да има по няколко ястия за закусна, обяд и вечеря. Механата беше приятно подредена, чиста и украсена с ръчно изработени неща от приятели на хижарите. По мои стари спомени, я помня много претрупана, мръсна и миришеща на цигари... сега е коренно различна!
Стаите бяха чисти и поддържани, момчетата споделиха , че имат планове не само за освежаване на стаоите, но и цялостни ремонти в най-скоро време.
Мой съвет е , посетете тази хижа, заслужава си!!! :)
П.С. - Имат си страница във фейсбук , предоставям я : https://www.facebook.com/triglav.bg?fref=ts

Архивен коментар.

Анонимен посетител 09 May 2015 08:28 PM
От двамата хижари само Радо става! Хора възмутен съм от некоординацията по-ниския хижар, до колкото разбрах се казва Антон. Момчето не знае защо е там и е смешен. Факт храната им беше вкусна, стаите на този етап бяха хубави. Възмутих се как високия хижар ( Радостин) цепеше дърва САМ, докато онова момченце си гледаше кефа. Не вярвам да се задържът дълго горе, защото работа има много , но воловете са малко!

Архивен коментар.

Анонимен посетител 10 May 2015 12:34 AM
Хижата е яка! Хижарите са пичове, Радостин е уникален- работи, комуникира нормално.
Хижата е окей.
 Аз и мъжът ми сме възмутени от някои от тостите и хижаря смомичето с флешовете. Не сте на почивка!

Архивен коментар.

Анонимен посетител 10 May 2015 12:40 AM
Момичето с флешовете е хижар там. Лично ни го каза като аз и групата ми бяхме там на гости . Странна е , но съпругът и наистина е отвян. Няма значение, момчетата се стараят. Мазалатския хшжар и Радостин са слънца!все такива хижари да има !

Архивен коментар.

Анонимен посетител 10 May 2015 12:43 AM
Здравейте, искам само да кажа, че момичето с флешовете не е хижаря там. Не знам какви ги е говорила, но хижарите са само двама: Радостин и Антон. Останалите помагат.

Архивен коментар.

Анонимен посетител 10 May 2015 12:43 AM
Тя не е ли хижар на Мазалат???
Абеее каквото и да е , трябва мястото да се стегне факт! Но и мъжете там! Балканът е за мъже, не всеки може да стане хижар! !!

Архивен коментар.

Анонимен посетител 10 May 2015 12:47 AM
Най-много ни харесаха украсите в гостната/ механаха. Имаше преди Гергьовден две момичета които рисуваха уникални нещ.Възмутени сме, че само по-високия хижар ни обърна внимание , а другия ни подмина! Не мисля че е невъзпитан , но така не бива

Архивен коментар.

Анонимен посетител 10 May 2015 01:00 AM
аз съм доволен! Ще поласнат децата ще се научат
Една нощ бях там за мен беше чест да седна наеднаа маса с радостин зрял за възрастта си мъж . Другия си хапна и отиде

Архивен коментар.

Анонимен посетител 11 May 2015 09:54 PM
Аз и още моите приятели бяхме там за 6 май, и си прекарахме супер. По хижата има работа, но момчетата едва сега започват. Искам да им благодаря, защото благодарение на тях времето прекарано там беше много приятно.

Искам да напомня на хората, които не са доволни от някой от хижарите, че те са там не да ни забавляват, а да осигурят "хижарски" условия. За сега се справят отлично. Само напред момчета!

Архивен коментар.

Анонимен посетител 20 May 2015 10:56 PM
Прочита на последните мнения за пореден път ме накара да се замисля какви хорица сме и доколко сме склонни да оплюваме всичко, що не е по нашия аршин. Добрите отзиви за Радо ме зарадваха.Очевидно момчето ги заслужава. За всички, които оплюват "онова дребно момче"- Антон, са следващите редове.Дано ви накарат да се позамислите. Наивно е да очаквам да се промените.Имам шанса да познавам това момче от повече от 10 години. Да, мълчалив е. Много и то. Виждали сме се 10-на пъти,но не сме разменили повече от 10 изречения. Мълчалив е не само като посреща туристи. Но дали да си разговорлив е най- важната ценност за българина?Според коментарите- да. Дете, завършило Английската, след което - инженерна специалност в Германия. Когато се връщаше за Коледа не купонясваше като българските студенти. В онези години / преди 7-8/, из Главната на Пловдив обикаляха Дядо Коледа и Снежанка. Забавляваха малчуганите по цел ден седмица поне. Те се снимаха с тях. Безплатно,разбира се. Е, Дядо Коледа беше същият този мълчаливец.Може и у дома си да го имате на снимка. Изборът при завършено образование в чужбина, да се върне тук, го беше направил още преди завършването. Върна се. Мълчалив. Но достатъчно убедителен сред приятелите си с лични средства от първите заплати да закупят спортни обувки, но качествени и скъпи, и да занесат като подаръци на децата от дом за деца лишени от родителски грижи, който посетил и се ужасил при вида на уж обутите им крачета. Колко от вас, бъбриви и контактни,са го правили? Когато негов приятел се бореше със страшна болест в София, Антон вземаше отпуск,и то не веднъж, за да дари кръв, пътувайки до там. Когато трябваха още кръводарители- той се обаждаше, питаше кратко, а след това транспортираше други свои приятели. Ако по радиото съобщят за спешна нужда от кръводарител с рядко срещана група, същият този мълчалив по принцип Антон звъни наред, за да пита коя кръвна група си и познаваш ли някой от търсената в момента. За непознати му хора. Всичко това ми е известно само защото имам привилегията, като родител, Антон да е приятел на детето ми и да се стреми всеки път да го спечели за поредната си кауза. Ако пренебрегнатите от Антон туристи имат деца, мога да им кажа само едно- молете се в обкръжението им да има поне един темерут като Антон. А, че вие лично нямате такива приятели, е почти сигурно. В заключение- и аз обичам планината и почти всеки уикенд съм из хижите. И хижари, и хижи- разни и разнообразни. Но и туристи, отишли там да се натряскат и да си търсят слушатели- бол. Е, Антон нито ще ви слуша пиянските брътвежи, нито ще върти празни приказки с вас. Но, ако турист има нужда от помощ, ще я получи.Мълчаливо. От Антон. И нека поне в планината бъдем хора, а не критикари с наранено честолюбие от това, че не сме хапнали, пийнали и егоцентрично окопали се в центъра на вниманието на хижарите, когато те си вършат работата. Антоне, ако прочетеш това, горещо се надявам да не успееш да разкриеш автора му. Извинявай, моето момче, че огласявам твои действия, за които ти самия никога не говориш. Но ми писна от тъпаци,дето все се жалват недоволни. А оценките им за поведението ти, което със сигурност не е било от бъбривите, ме вбесиха. Пожелавам ти успех.

Архивен коментар.

Анонимен посетител 21 May 2015 11:59 AM
Успех момчета.Бог да е с вас добрите ви помисли и начинания! Мястото е хубаво,базата добра. Повече човещина и християнство!Mike Therion.

Архивен коментар.

Анонимен посетител 08 Jun 2015 01:17 PM
Вчера слязох от хижата (и от върха, де). Впечатленията ми са изцяло положителни. Радо и Антон са готини, пука им какво се случва горе. Не знам защо така бе нахранен Антон в по-горен коментар, но с нашата група, а с другите две групи се отнесе любезно, разговаряхме, веселихме се, оказа съдействие с настаняване и т.н. Приятно момче. Даже на следващия ден поведе група на слизане. В друга група имаше човек с гайда и човек с кавал, стана забавление. Радо предния ден беше празнувал РД и бяха изпили сиропа от бъз :)
Хижата е както я помня от бай Каю през 2010 г., като механата (столовата) е освежена. Чешкият вълчак на хижата скача срещу щеки, да го имате впредвид.
Хижата пак ще се превърне (надявам се) в чудесно място за почивка, в т.ч. и по-дълга от един уикенд.

Светослав Сълев

Архивен коментар.

Анонимен посетител 04 Dec 2015 12:08 PM
Преди около половин година се запознах с Тони по повод статия, която трябваше да напиша за списание 360. Искам да ви кажа, че това е един от най-интелигентните, вдъхновяващи и искрени хора, които съм срещала през живота си ! Преди да го критикувате, замислете се на колко от вас им стиска да зарежат удобствата на градския начин на живот, сигурна работа, добра заплата, приятели, за да се отдадат на това, което обичат - Планината. Никой от вас не знае какво му струва на Тони всичко това и колко усилия полага и колко любов и старание влага в това място, наречено "хижа Триглав". Вместо да го критикувате, вземете ударете едно рамо, работа има колкото за целия китайски народ !

Архивен коментар.

Анонимен посетител 04 Dec 2015 12:10 PM
И не знам защо коментара ми излиза под "Анонимен", имам си име, казвам се Весела Ягодова и нямам никакво намерение да се "крия" зад етикета "анонимен".

Архивен коментар.

Анонимен посетител 06 Dec 2015 10:31 AM
Помня, че..лека му пръст след смъртта на Ники Мазалатски, негови познати и хора, държащи хижа "Мазалат" поеха и хижа "Равна"/Триглав/. Кой реално сега държи хижата и чия е?

Архивен коментар.

Анонимен посетител 11 Jan 2016 12:40 AM
Не знам чия е, но затваря за неопределено време от 16 януари.

https://www.facebook.com/triglav.bg/

Архивен коментар.

Анонимен посетител 05 May 2016 11:57 AM
След 15 май официално отварят хижата.
До тогава само събота-неделя

 Жоро Мазалатския - 0888352693

и стационарен на хижата след 15 май - 024910022

Архивен коментар.

Анонимен посетител 27 May 2016 05:12 PM
Хижата е отворена вече официално и телефона работи 024910022 Хижарят се казва Цецо

Архивен коментар.

Анонимен посетител 28 May 2016 02:08 PM
 Хижа Триглав е една прекрасна хижа на невероятно място, с невероятни хижари.Там се чувствате като в свой дом.Прекрасно е там да отседнете за няколко нощувки. Има невероятни радиални маршрути до Екопътеката на Бабска река, до Кадемлийското пръскало, до връх Голям Кадемлия / Триглав/.Хижата предлага условия за по-продължително летуване.Посетете я, няма да съжалявате.

Архивен коментар.

Анонимен посетител 18 Aug 2016 11:45 AM
Хижата е в подножието на връх Триглав. Легловата база е ОК. Баните и тоалетните са нови, но са разположени в столовата, което е малко далече от спалните. Хигиената е на супер високо ниво. Хижарят е много готин и супер мил. Готви страхотно и много вкусно. Дори втората вечер ни приготви домашна питка за вечеря, защото беше свършил хляба. Препоръчвам на всеки

Архивен коментар.

Анонимен посетител 24 Aug 2016 09:05 PM
Бяхме в хижата средата на август, събота вечер беше пълно, но другите дни е изключително спокойно. Хижарят е дружелюбен, много разбран и готви чудесно.
Хижата има по 4 или 6 легла в стая, условията са ОК. Баните са при столовата, но са нови и чисти.

Архивен коментар.

Анонимен посетител 29 Aug 2016 01:40 PM
Хижата е много добре поддържана. Храната супер (особено бисквитената торта). 2-те бани + тоалетна бяха доста чисти. Леглата бяха удобно. Хижарят е готин. Лично нямам забележки.

Архивен коментар.

Анонимен посетител 01 May 2017 09:52 PM
Посетихме хижата на 30.04.2017. Хижарите ни посрещнаха любезно, предната вечер поради празниците хижата е била пълна. Въпреки това беше чисто, топло, уютно и храната беше отлична. Кучето Балкан се сприятелява с всеки. Нямам забележки.

Архивен коментар.

Анонимен посетител 31 Jul 2017 02:29 AM
Посетил х. Триглав на 28 и 29 юли 2017.
Добро обслужване и вкусна храната. Баня, WC, топла вода.
Хижарите Емо и Светла са добро стопани.

Архивен коментар.

Анонимен посетител 27 Aug 2017 12:42 AM
Здравейте!

Посетихме х. Триглав на 19.08.2017 г. Хижарите бяха изключително мили и отзивчиви на всички наши въпроси. Храната беше вкусна. Банята и WC-то са ремонтирани и чисти. Препоръчвам с две ръце!

Архивен коментар.

Анонимен посетител 16 Sep 2017 07:36 PM
На 12.08.2017г. нощувахме в хижата.

Условията за настаняване в х. Триглав са следните:
 
   НАСТАНЯВАНЕ: Хижата разполага с две тухлени постройки и три бунгала – две малки и едно голямо. Малките бунгала са за 2-4 човека, а голямото бунгало е с четири стаи всяка за по 4 човека. В тухлените постройки според мен има около 48-50 легла, разположени в 8 стаи с по 6 легла. Стаята, където бяхме настанени беше със 6 легла тип „русенски“, но вместо пружина, имаха дървена основа.

   ХИГИЕНА: Хижата разполага с вътрешни мивки, баня и тоалетна ( от всяко по 2 бр. „Мокрите помещения“ са разположени в столовата. Чисти и свежи „мокри“ помещения.
 
   ХРАНА и НАПИТКИ: хижата предлага традиционните за подобно място храни: супа топчета, боб, леща, както и скара – кюфте, кебапче, наденица на тиган и скара, салати, вафли, безалкохолни напитки, бира – няколко вида. По предварителна заявка се приготвят и доста други ястия.
 
   ДОПЪЛНИТЕЛНА ИНФОРМАЦИЯ: Не разбрах дали електрозахранването е постоянно или чрез локален ВЕЦ и агрегат, но щом на хижата има интернет, предполагам нямат проблем с тока. В столовата и в спалните ( тухлените постройки) има достатъчно контакти позволяващи зареждането на преносими устройства. Хижата разполага с добра озвучителна система, но за наше щастие и разочароване на много други, „чалгата в обекта е строго е забранена“. Не просто забранена, а строго забранена. Със същата строга забрана се ползват и високите токчета.
 
   Хубава хижа с отлични условия, страхотна боб яхния и ледена бира. Някога бих се върнал за да изкарам 2-3 дни мързелувайки в планината

Поздрави: П. Петков

Архивен коментар.

Анонимен посетител 03 Jun 2018 08:22 PM
Има ли добра маркировка до Бабско пръскало?
Благодаря предварително.

Архивен коментар.

Анонимен посетител 05 Jun 2018 11:56 AM
2014г. ходих до Бабското и го намерихме без проблем. По пътя има табела с маршрута. Води се еко пътека, разклонение от основния път към х. Триглав

Архивен коментар.

Анонимен посетител 27 Jun 2018 11:25 AM
На 24.06.2018 на слизано от Тъжа се отбихме до Бабското пръскало. В гористата част маркировката е добра, след това на откритото има дървени колове, върви се само по тях и ви отвеждат право до пръскалото. Мостовете и пейките са разрушени.След това на слизане в посока х.Русалка на откритите участъци маркировка липсва, но някой се е постарал да направи пирамидки от камъни. Общо взето трудно ще се объркате.

Архивен коментар.

Анонимен посетител 30 Aug 2019 12:29 PM
Възможен ли е кръгов маршрут от хижата до Бабското пръскало-вр.Голям и Малък Кадемлия-хижата?Маркировка има ли?С две нощувки в хижата.Благодаря.

Архивен коментар.

Анонимен посетител 04 Oct 2019 01:41 PM
Хижата е на много хубаво място.Предлагат се салати,супи,готвено.В столовата е топло.Хижарят е учтив и дружелюбен,но трябва да помисли за санитарните възли,само два броя за 40 човека мисля,че не са достатъчни.
Пътеката до връх Голям Кадемлия е маркирана с пирамидки,но като излезите над хижата трябва да тръгнете по реброто в дясно,не да подсичате,както направихме ние.Обиколихме целия масив и без пътека,драпахме стръмно нагоре.
Зина Балашова гр.Кърджали

Архивен коментар.

Анонимен посетител 07 Oct 2019 11:39 AM
Посетихме хижа Триглав на 5/6 октомври 2019 г. Можем да кажем само добри думи за хижарите и тяхното отношение. Много мили и любезни хора са и полагат големи усилия, за да постегнат хижата. Бяхме настанени в едно от бунгалата, което не се отопляваше, но имаше предостатъчно вълнени завивки и не сме студували. От други туристи разбрахме, че настанените в постройката са прекарали доста топла нощ. Храната в хижата е изключително вкусна. С удоволствие бихме се върнали там, още повече, че внезапно спуснала се мъгла ни отказа от изкачването на Голям Кадемлия на броени метри преди върха.

И още една бележка: т.нар. екопътека към Бабското пръскало още съществува, но е в лошо състояние, има и опасни участъци. Ако нямате много опит в планината, не се подлъгвайте по наименованието "екопътека" и по-добре не тръгвайте по нея. Една разходка по черния път до Кадемлийското пръскало е добра компенсация. Казваме го без грам сарказъм - всеки сам преценява какъв риск и какво натоварване да поеме, но е добре първо да има достатъчо информация.

Д&Т

Архивен коментар.

Анонимен посетител 12 Mar 2021 06:27 PM
Посетихме хижата миналата година по това време.Хижарите са много мили, кухнята е супер, имаше домашна торта. Бяха се погрижили да е топло, бяхме в същата постройка към която се пада столовата. В самата столова има картини, които се продават за желаещи, обстановката е творческа и гостоприемна. Имаше топла вода, а разходката до там също е доста приятна. Препоръчвам!
Най-новото
xижа Бялата вода
Навигация
Facebook Like Box