Вие сте тук: Начало Хижи Рила xижа Седемте езера

xижа Седемте езера

* * GPS кординатите могат да съдържат неточности. Употребата им за ориентир е крайно нежелателна! www.bulgarian-mountains.com не носи отговорност!

Разположена е край североизточния бряг на Рибното езеро. Представлява масивна двуетажна сграда с капацитет 92 места с външни санитарни възли. Електрифицирана е от ВЕЦ, не е водоснабдена, отоплението е с печки на твърдо гориво. До хижата има ски-писта с дължина 300 метра, съоръжена със ски-влек.
Съседни турстически обекти:
- вр.Хайдута/2465м./ - 0.40ч.
- Вазов връх/2669м./ - 2.30ч.
- х.Пионерска - 2.00ч.
- х.Скакавица - 1.45ч.
- х.Рилски езера - 0.45ч.
- х.Ловна - 1.30ч.
- х.Вада - 2.30ч.
- х.Иван Вазов - 3.00ч.
- Рилски манастир - 5.00ч.
- х.Мальовица - 6.00ч.
Всички пътеки са маркирани.
Изходни места:
1.Рилски манастир - 5.30ч.
2.Село Говедарци - 5.00ч.
Снимки: 1)->nikaloco 2,3)->Даката 4)->julian, 5)->Zahi
  
Спални места 92
Address
Телефон 0882/506060
E-mail
Надморска височина (метри) 2196
GPS Северна ширина (градуси) 42.20761
GPS Източна дължина (градуси) 23.32393

Коментари (87)

Архивен коментар.

Анонимен посетител 29 Jul 2006 02:34 AM
Спал ли е някой на хижата? Наистина ли е толкова мижаво? Има ли хижар? Ако трябва да избираме -по-добре на Рилски езера ли да спим или на Седемте езера?
Поздрави, Дорина

Архивен коментар.

Анонимен посетител 31 Jul 2006 05:28 PM
ne e tolkova mizerno, a otnoshenieto i obstanovkata sa 1000 puti po dobri, ako ima mesta po-dobre da izberete neia, ai e mnogo mnogo po-krasiva

Архивен коментар.

Анонимен посетител 01 Aug 2006 11:16 AM
Моля, дайте работещ телефон за резервация... с дете сме и ни е страх че може да няма места за съб-втор (5-8.08.06)

Архивен коментар.

Анонимен посетител 01 Aug 2006 12:28 PM
Вчера се върнах оттам и просто може да забравите за места до края на лятото. Евентуално може да успеете да се класирате през седмицата, но няма никаква гаранция. Най-сигурно в района си остава Иван Вазов

Архивен коментар.

Анонимен посетител 01 Aug 2006 03:16 PM
Верно ли е чак толкова заета хижата? Ами ако се резервира от няколко седмици напред? Все пак някой има ли телефон на хижата?

Архивен коментар.

Анонимен посетител 04 Sep 2006 01:10 PM
Не успях да открия работещ телефон на хижа "Седемте езера".Мола помогнете!!!!!!

Архивен коментар.

Мирата 24 Jul 2007 12:01 PM
Нека ви разкажа и моето преживяване на тази хижа...
Подведена от прекрасните коментари за хижата и най-вече за обслужването и хижарите избрах за нашата групичка от 14-15 човека да нощуваме на старата хижа.
Обадих се месец предварително и запазих една голяма стая на нарове, само за нас си. Тогава хижаря ни увери, че всички големи стаи са свободни и няма да има проблем да сме си само нашата група заедно. Няколко дена преди да тръгнем пак звъннахме за да сме сигурни, че всичко е наред и отново ни отговориха, че няма никакъв проблем.
И тръгнахме. В събота, на 21.07.2007 г, бяхме в 13.30 на хижата, очаквайки да ни настанят, след което да починем и да обиколим езерата. Стояхме и чакахме на слънцето до 17.30, когато се оказа, че нямаме места! Настаниха ни пръснати на малки групички на таванското помещение из между други 20-30 човека в "стаята". На въпросите ни, как се е получили това, ни отговориха, че като не ни изнася да се махаме, че те имали достатъчно желаещи за нашите места и че не са биле хотел, че да сме имали претенции... Примирихме се, като си казахме, че нямаме избор - имаше и малки деца с нас...
Вечерта, след като направихме стабилен оборот и на кухнята и лавката се оттеглихме в страни от хижата, при други наши приятели, за които нямаше места, на палатки извадихме китарите и съвсем нормално започнахме да свирим и пеем. Присъединиха се и други хора от съседните палатки и стана весело, докато, около половин час след това се появи хижаря (така се представи) и започна да ни нарича „животни”, „простаци”, „олигофрени” и т.н. куп нецензурни думи, които явно не мога да изброя тук и се закани, че ако китаристчето ни не престане веднага да свири, щял да му строши главата! Гати! Нормалните хора идват и казват като нормални хора, че има проблем и се намира начин да се реши!
Естествено мъжете в групата скочиха да се разправят при тези нападки и ония се върна с целия персонал на хижата. Оказа се че бил сина на хижаря, а дъщерята на хижаря си била опънала палатката заедно с гаджето си до нас и не можели да спят от "крещенето" ни... това стана в 22.30...
Питам аз: ако искаш да спиш в 22.30, защо, да му се невиди, си опъваш палатката сред 10 други палатки и 2 големи компании!?!?
И така... развалиха ни купона, развалиха ни настроението, развалиха цялото прекрасно изживяване на това невероятно място. Старите хижари са пекани, ама по добре да си държат децата далеч от планината - не са за там!!!

Архивен коментар.

туристка 29 Jun 2010 03:36 PM
Къде е по-добре да се остане - категорично на 7-те езера - за да не стане грешка, по-добре е на старата хижа - от където и да го погледнеш!!!

Архивен коментар.

Анонимен посетител 20 Aug 2006 01:10 PM
Мисля, че х. Рилски езера би била по-добрия избор.

Архивен коментар.

Гери 05 Sep 2006 02:30 PM
През август е рисковано да спите в хижата, защото едва ли ще има място и ще ви се налажи да се връщате. Там има прекалено много хора,въпреки че хижарите полагат усилия в хижата отдавна не е правен ремонт. Просто е голяма лудница, но природата наоколо е невероятна.

Архивен коментар.

красимира 24 Sep 2006 09:55 PM
хижата е много по-приятна от новата.условията не са мн. добри,но е красиво и хижарите са приятни.това е по-добрия избор

Архивен коментар.

Т.Трифонова 12 Jun 2007 10:14 AM
Предстои ми да бъда на х.Рилски езера от това което чета се разочаровам.Не знам как ще изкарам четири дни като имам в предвид коментарите за хижата и обслужването на персонала.

Архивен коментар.

Анонимен посетител 18 Jun 2007 02:28 PM
Не се безпокойте, от този летен сезон много неща на новата хижа са различни. Няма го вече сърдития "директор" срещу който всички възроптахте. Няма ги купищата забрани. Стараят се и да е доста по-чисто. Цените на храната и в барчето са по-ниски от досегашните. Персонала се посмени и се очертава и обслужването да е по-добро, дай боже.

Архивен коментар.

Александра 06 Nov 2006 05:03 PM
Хижата е прекрасна,атмосферата е приятна,условията не са много добри, но не е ли по-забавно ако спиш с още 10 човека,отколкото сам и при това на нарове! Беше върхът! Благодаря много за гостоприемството! :)

Архивен коментар.

(: iNs0mNia :) 22 Nov 2006 01:47 PM
хижата е...в Трагично състояние...в стая са по 10 човека....студено е има само една тоалетна...... по стайте няма нито един Контакт...иначе хижарите не са Лоши :) но Условията не са добри..

Архивен коментар.

Анонимен посетител 14 Mar 2007 05:01 PM
ти си в планината за какви удобства ми говориш е такива меки кифли като тебе си хварлят отпадаците кдето сварат

Архивен коментар.

Меki_Kru6i 12 Dec 2006 10:28 AM
Моля някой да даде актуален телефон на хижата...

Архивен коментар.

jordano 12 Dec 2006 11:37 AM
еее нямам го батька
ако някой даде актуален ше черпим

Архивен коментар.

Meki_Kru6i 12 Dec 2006 03:21 PM
3 бири...първи път :))

Архивен коментар.

Dani 12 Jan 2007 11:12 AM
0896715974
0888503235

Архивен коментар.

Жоро 22 Jan 2007 10:55 PM
Бях се засили да нощувам на 20.01.2007г. в хижата с жена ми и детето (7г.) Имах предварително няколко разговора с хижаря - Павел. Той беше в Самоков и поради грип не можа да дойде. В хижата има една жена - Ваня. А и един много хубав котарак! Контакт не ви трябва в никоя стая, защото ток няма! Вода също. Тоалетна - в отделна постройка (и най-добре така). Няма кой до изхврърли кошчето с отпадни хартийки. Отоплението е с печки, но няма достатъчно дърва! Жената даде по 4-5 цепеници и каза "това е". Просто за зимата - няма смисъл. Е на някои може да им е било готино, ама аз "толкова не мога да изпия".

Архивен коментар.

goahead 11 Feb 2007 07:12 PM
Хижата си е хижа мястото е прекрасно,зареждащо,не може да става въпрос за сравннение между старата и новата хижа.Естествено ако ти се ходи зимата трябва да си силен и да си над тея работи с тока и водата.Лятото е приказка тоалетната е вън чешмата сащо,но не отиваме на планина за да се.ем и да се къпем все пак не е ли така?

Архивен коментар.

Жоро 17 Feb 2007 08:48 AM
Напълно съм съгласен! Аз отивам там заради планината. Ток и вода си имаме и в града. Но с липсата на отопление (дърва) ? Просто преценик, че ще е ненужно екстремно преживяване и предпочетохме да се върнем до "новата" хижа.
А хора разни. Някои ги кефи да "чувалуват" (лятото) и даже хижа не им требе. Други пък се "наядат с гъби" и въобще не им пука къде са. Но всичко това през лятото, зимата шега с планината не бива.

Архивен коментар.

Анонимен посетител 12 Mar 2007 12:11 AM
и двамата сте прави, а чичо Павел е готин.

Архивен коментар.

gergana 12 Jun 2007 02:04 PM
И аз съм на мнение, че Павел е готин. Преди около 5 години бях там и много добре си спомням отношението му. А хижата си е хижа, спирка, място за преспиване, под покрив.
Жалкото е, че пред нея и около езерото беше някак неподдържано. Човешките следи бяха в повече.
Нямам представа кой трябва да следи и да се грижи за това?
Дано днес не е така.
Аз лично се опитвам и свалям винаги чужд боклук от планината.
Моля, правете го и вие.

Архивен коментар.

nevena 17 Jun 2007 03:06 PM
Здравейте,аз съм ученичка от Велико Търново и ще ходим на рила на екскурзионно на Рила. На листчето с информация за пътуването пише че ще спим в хижа"Седемте Рилски езера".Обаче тъй като гледам обаче че няма такава хижа а има рилски , и седемте и затова се чудя? Някои ще ми каже ли дали е збъркано или наистина има такава хижа.Благодаря! Невена

Архивен коментар.

Странник 18 Jun 2007 02:26 PM
Здравей, ами със сигурност ще спиш в една от двете хижи - или старата 7те езера, или новата Рилски езера. Вероятно когато е правена програмата за екскурзионното туроператорът все още не е бил уточнил резервациите с двете хижи и е написал така, за да се презастрахова. По кое време ти е екскурзионното? Ако не е в най-натовареното най-вероятно ще спите в новата, където битовите условия са доста по-добри, пък и има барче, което се заформя весела дискотека като има такива групи (ученици като теб). Принципно мога да проверя резервациите как са за новата хижа и да те ориентирам!

Архивен коментар.

ели 05 Jul 2007 09:44 PM
даите тел за стара хижа.

Архивен коментар.

mi6a 17 Jul 2007 02:53 PM
0896/71 59 74; 0896/715973; 0888/503 235

Архивен коментар.

Георги 10 Apr 2008 11:28 PM
Хижата е тази Седемте Рилски Езера,а другата е по малка много много съвсем малко на не много далечно разстояние от нея!Хубава е хижата и малката също но лятото е пълно с хора затова трябва предварително да си запазите легла!
И още нещо винаги внимавайте как и къде ходите из Рила планина защото лятото
падат много гъсти мъгли и ще се загубите ако не се придържате към маркировката
и ако не внимавате за пътя!Но сега тая нещастна управа ще прави лифтове за Рилските езера,от Сапарева баня така че едни нещастници ще унищожат Красотата
на тая Велика Планина,нека всеки да ги знае че тука са най безакълните хора!
В това лице е кметът на Сапарева баня и неговата нещастна крадлива управа,но той е номер едно най големият крадец!

Архивен коментар.

Eses 09 Jul 2007 08:19 PM
Хижата е страхотна,на много добро място хижарите са народни хора въобще 6 от мен.Страхотно си прекарахме,за гладката пред хижата няма да говоря а ще кача снимки тези дни.Ходят доста хора и няма начин тя е най удобна за езерата а и е супер.Това че няма баня се преживява ,поизплакваш се и малко мокри кърпи и си като нов,абе супер е.Препоръчвам
За любителите на ракийката насете си,там не продават твърд алкохол,само бира а и то няма как всичките провизии се доставят с коне.

Архивен коментар.

Анонимен посетител 21 Aug 2007 06:03 PM
Хижата е супер,разположенае на страхотно място условиата са доври , сепак е хижа ане хотел. А хижарите са народни хора . На нас ни хареса.

Архивен коментар.

папи 03 Sep 2007 10:05 AM
много хора идват и гледат,
малко хора идват и виждат

Архивен коментар.

бай Стефоци 30 Dec 2008 08:36 AM
мьдро мьдро и много полезна информация .Ще я имам в предвид :}.

Архивен коментар.

nicals 09 Sep 2007 06:51 PM
Безумно скъпо за условията които предлагат. Двойна стая със санитарен възел и много мухъл в стаята е 40 лева. За санитарния възел мога само да кажа- по-мръсна баня и тоалетна не бях виждал скоро, а повярвайте ми, доста съм видял. Снимки са налични за интересуващите се как да платят за пълен боклук. А иначе природата е супер!

Архивен коментар.

тани 25 Nov 2008 02:27 PM
Уникална хижа ,магическа природа,гостоприемни хора.

Архивен коментар.

тани 25 Nov 2008 02:32 PM
Вие не сте спали на хижа Седемте езера,а на хижа Рилски езера.Хижа седемте езера предлага двойни стаи за цена на легло 10 лв,а санитарният възел е външен.Аз и моят сапруг бяхме тази година на тази чудесна хижа и останахме очаровани.

Архивен коментар.

Елица 21 Mar 2008 09:02 PM
еи ебати смотаната хийа мнного миризлижа и смотана просто нямам думи!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Архивен коментар.

кики 10 May 2008 02:57 PM
Хижата е на уникално място има си своя специфична атмосфера. Ходил съм само през зимата, тогажа си трябва спален чувал. Хубаво е че все още не е така комерсиализирана като рилски езера, има си го елемента на хижата. Пафката и Ваня са истински хижари и си разбират от работата! На тази хижа винаги съм си искарвал много добре!

Архивен коментар.

Турист 18 May 2008 05:29 PM
Някой да има тел. на жижата,защото на тези номера никой не отговаря? Прадварително благодаря!!!!!:)

Архивен коментар.

Краси 26 Jun 2008 06:41 PM
Уважаеми планинари,
Седемте рилски езера е уникална местност в Рила.Вчера за пореден път бяхме там с жената и се заредихме с очарованието на тази вечна красота.Хижата естествено не е нова и не може да се очаква да има хотелска обстановка. Но условията са нормални за преспиване и храната не е скъпа за хората които не си носят .Естествено е да има и доволни и недоволни зависи кой с какви очаквания и нагласа тръгва натам.Мога да кажа че хижаря / Павката Танинчев / е много коректен , като се върнахме от обиколката на езерата печката в столовата вече бумтеше за радост на всички които дойдоха след нас , защото след обяд заваля пороен дъжд и имаше много мокър народ.
Мисля че истинския планинар оценява точно това, да има място да се стопли, изсуши,нахрани и да легне да си почине.
В момента през седмицата явно е спокойно и места има защото бяхме около 30 човека в хижата.
Мога само да препоръчам на всички които не са посетили уникалната природа около х. Седемте Рилски езера, да го направят.

Архивен коментар.

Ohubohu 06 Jul 2008 02:18 PM
Вчера (05.07.2008) бях на хижата! Нямам думи да опиша удоволстието което изпива човек там. Приказна природа и великолепни хора!
Да, хижата е такава, каквато беше в детството ми и бих добавил "слава Богу"! Това май пъди хората с големите "претенции", което е добре.
Не мога да разбера какво толкова искат някои "туристи" от една хижа. Телевизор, басейн, сауна ... Това го има по цялото Черноморие и почивните комплекси, но там я няма красотата и простотата на природата! Предпочитам бобената чорба на стопанката на хижата пред супер ястията в 5* хотели!
Нека запазим Рила и въобще България красиви!

Архивен коментар.

Анонимен посетител 13 Jul 2008 06:13 PM
Може ли някой да ми каже как се стига до хижа Седемте езера. От София до къде с кола и после колко път е пеша до хижата. Благодаря Ви.

Архивен коментар.

Анонимен посетител 24 Oct 2013 01:57 PM
Това лято нашата група от почти 30 я превози чичо Васко Маргин от Сапарева баня. Дойде с два големи микробуса с климатик, взеха ни от Дупница и ни закараха до хижа Пионерска където се настанихме. От Пионерска се качихме до седемте езера с ходене, разтоянието не е малко но пък беше много забавно и си прекарахме много добре. На връщане до София пак същите микробуси ползвахме, спестихме си пари и време да се прекачваме по автобуси, остави ни автогарата в Овча купел. Телефона на чичо Васко е 088 772 62 22 има и сайт http://www.zornitsa-i.com/ че даже и фейсбук http://www.facebook.com/ZornitsaOOD/

Архивен коментар.

Стани 18 Jul 2008 08:59 AM
Здравеите ! С кола през Дупница , Сапарева бания до лет.Паничиште . От там до х.Седемте езера ниакаде към 4 ч.

Архивен коментар.

gamina 14 Aug 2008 02:57 PM
С кола спокойно се стига до Пионерска или Зелени Преслап (пътя от Паничище до Пионерска е разширен и преасфалтиран заради строежа на тъпия лифт), от там са не повече от 2 часа до Седемте езера.

Архивен коментар.

Станимир 18 Jul 2008 09:15 AM
Привет планинари ! Някои знаели колко струва нощувката в хижата ? Благодаря

Архивен коментар.

все тая 22 Jul 2008 04:48 AM
за сезон 2007 цените бяха:
- двойна стая със собствен сан.възел 20 лв.на легло
- стая с 3 и повече легла със общ сан.възел 12 лв

Архивен коментар.

gamina 12 Aug 2008 03:13 PM
Нарове - 8лв. Нямаше други места, бяхме там сега на 9ти-10ти август. Обадете се от по-рано да резервирате най-добре. Цените за стаи със санитарни възли са за другата хижа, на Седемте езера няма такива екстри ;)

Архивен коментар.

Anelia 19 Aug 2008 05:22 PM
Може ли някои да ми даде номер на хижта, защото на никой от дадените не отговарят? Спешно е! Много благодаря предварително.

Архивен коментар.

Анонимен посетител 09 Sep 2008 09:40 PM
8 кинта са наровете.Половината спяхме на тях-не съжалявам за нито една минутка прекарана в хижата.Всичките сме много доволни-17 човека бяхме

Архивен коментар.

alyoha 06 Feb 2009 05:56 AM
Актуални телефони на х. Седемте езера:0896 715974;0888 503235; 0896 715199

Архивен коментар.

Анонимен посетител 21 Aug 2009 06:11 PM
Незнам каква е ибстановката но няма и да разбера.Бяхме направили резервация още в началото на 07,09г.за 21-22,08,09г.,но днес се оказа че вчера/20,08,09г/ХЕИ е затворила хижата поради факта че в нея няма вода-санитарен възел.Разочарованието ни е голяма,но все пак поход ще има пък бил той е за 1 ден.:)

Архивен коментар.

klavdiq 21 Aug 2009 10:03 PM
много е мизерно наистина ,а хижарите са меко казано груби.цените са като в Слънчев Бряг,а условия няма никакви.

Архивен коментар.

аз 23 Aug 2009 01:10 AM
Абе мизерна .. съвсем нормална си е, вие хотели ли искате ?!
Трябва да се предотврати превземането на хижите от пумиярски печелбари като рила спорт. Трябва да се създаде обратна сила достатъчно агресивна, че да саботира всякви подобни безобразия. Явно е, че по мирен начин не става и всичко заминава по дяволите. Затова призовавам всички планинари - да обявим война на боклуците, които потъпкват природата за собственото си жалко материално облагодетелстване !

Архивен коментар.

Анонимен посетител 23 Aug 2009 05:54 PM
Хубаво е че ХЕИ е взело под внимание факта,че хижата е в това състояние.Крайно време е и БТС да прекратява договорите на такива наематели, които за повече от десет години печалбарство не са направили никакви подобрения.От кого са облагодетелствани ???????

Архивен коментар.

Цветна 27 Sep 2009 12:56 PM
Хубаво е, че ХЕИ си върши работата, но още по-хубаво щеше да е, ако я вършеше безпристрастно и мереше с един аршин всички. Ако си вършеха работата както трябва, това нямаше да е единствената затворена хижа и след проверките им сигурно поне 50% от българските хижи щяха да са затворени. Поправете ме, ако греша в сметките.
Всичко е толкова явно, че няма накъде повече...Ако х. Рилски езера си мислят, че ще спя там, лъжат се сериозно...

Архивен коментар.

пухчо 15 Oct 2009 11:54 AM
Здравейте на всички които обичат планината.Относно затварянето от ХЕИ на хижата,бих искал само да кажа,че не се мери с еднакьв аршин.А и хижата се затвори ,за да нямат избор туристите,и да нощуват в другата хижа на безумно високите цени

Архивен коментар.

турист 17 Oct 2009 09:46 AM
Това са пълни глупости... първо макар и затворена от ХЕИ, хижата продължава да си работи под угрозата от нови актове, оня хижар е пълен непукист. Второ мизерията на тази хижа винаги е била потресаваща и наистина не е нормално водата за пиене да се взима от езерото в което с извинение с*рат всичките дъновисти и коне в района... До колкото знам проби на водата са правени на всичките хижи в района и само там е имало в пъти над нормите бактерии и микроорганизми... Така че аршинът явно си е еднакъв. Лично аз на другата хижа от хигиената забележки нямам, виж цените че са високи е вярно, но в крайна сметка въпрос на изобр - или спиш там или ходиш до Скакавица на по-евтино... И до колкото мога да мисля логично, колкото повече хора в района, толкова по-добре за собствениците на новата хижа, защото са собственици и на лифта и тия дето идват на старата хижа минават през него, освен това кат няма там нормална храна, също ядат на новата хижа... и съответно нямат никва сметка да я затварят.

Архивен коментар.

Сравнение? 18 Oct 2009 11:39 PM
Извинявайте, ама кои цени са безумно високи? В обща стая с легла с матраци, чисти чаршафи и хигиена на ниво цената е 15 лв, за членове на БТС - 13,50, а при повече от 2 нощувки - 12 лв. И такива общи стаи има достатъчно никой не принуждава да избирате по-скъпите. На старата хижа Седемте езера колко е нощувката?? Или може би сравнявате цените там в обща мизерна стая на нар с непрани чаршафи със цените в реновирана двойка със собствен санитарен възел и телевизор на новата хижа?

Архивен коментар.

луд турист 18 Jan 2010 02:15 PM
може да съм луд , ама не мога да се съглася с някои от коментарите ви-
едни приветстват затварянето на хижата , защото ползвала вода от езерото ?!?
ами новата хижа от къде ползва вода , вкл. и за ,, комфортните си " санитарни възли?
да неби да я карат с мулета от сапарева баня ?
за тези пък , които искат да им е комфортно в планината да си ползват хотели - хижите в цял свят са с по-ниски като качество услуги и съответно - цени.
ако зависи от мен обаче , бих затварял хижи не според това от къде ползват вода , а как и къде я освобождават след това.
на новата хижа да неби да имат пречиствателна?

Архивен коментар.

Незнайко 18 Jan 2010 07:34 PM
Никак не обичам хора, които пишат глупости без въобще да знаят фактите.
Първо. На новата хижа водоизточника е от подземни каптажи, водопровод, водохранилище със заградена санитарноохраняема зона, а от тях водата влиза в хижата през Ултравиолетова бактериоцидна инсталация за пречистване. За разлика от мръсния маркуч и помпа тип бибо, която на старата хижа тегли мътната вода от езерото. И тук това не е най-важното. РИОКОЗ взима проби от водата на двете хижи и прави лабораторни изследвания за пригодността им - резултатите определят кой обект има годна питейна вода, и кой такава пълна с ешерия коли и други микроби.
Второ. Старата хижа няма канализация. Всичко се излива директно навън... обратно в езерото, на чийто бряг е. С други думи там пиете водата, с която преди това сте си измили ръцете и краката. На новата хижа има изградена канализационна система с колектори и 100-кубикова трикамерна септична яма с утаители, която почти ежегодно се почиства, а нечистотиите се извозват извън територията на Национален парк Рила на определени от община Сапарева баня депа за депонирание на такива отпадъци.

Архивен коментар.

леле мале 27 Jan 2010 11:40 AM
На старата хижа водата от езерото не е за пиене,има и ТАБЕЛА!На 5 мин от хижата има извор,много яко направен,където може да си напълниш вода!А не ми говорете за цени,въпроса е че ония от новата построиха лифта без никакво разрешение,съсипаха яко природа и сега ме канят на комфорт ,заеби - мерси!Някои хора си носят чували ,не искат чаршафи и бар с дискотека...нали затова ходим в планината бре,юнаци!

Архивен коментар.

MAMAANI 06 Apr 2010 11:07 AM
ПРАВЕТЕ РАЗЛИКА МЕЖДУ СТАРАТА И НОВАТА ХИЖА. СТАРАТА Е ЗАТВОРЕНА ОТ ХЕИ , НО ПРАВЯТ УСЛУГИ ЗА НОЩУВКИ.

НОВАТА Е НЕВОРОЯНА ! НЯМА ТАКАВА ХИЖА В БЪЛГАРИЯ ! НАПРАВО ОТВСЯКЪДЕ Е РАЗКОШ

Архивен коментар.

tatkotoni 07 Apr 2010 08:57 AM
Е, чак отвсякъде разкош не е, не е Шератон. Не подвеждайте хората, за да не си правят излишни илюзии и да останат разочаровани. и без това сме се нагледали на неподготвени туристи и туристки, тръгнали натам с куфари вместо раници и с токчета вместо с туристически обувки. Но определено условията на тази хижа са най-добрите от всички хижи в района, да не кажем значително повече, отколкото би очаквал човек на хижа... Чисто е, храната е хубава, персонала е вежлив и любезен, а и има стаи с доста добри условия - собствени бани и тоалетни, а някои дори и телевизор. А и откакто намалиха неотдавна цените на нощувките стана и по-достъпно за обикновения българин в условия на криза :)

Архивен коментар.

tatkotoni 07 Apr 2010 09:01 AM
Това последното го написах за новата хижа Рилски езера, не за Седемте езера. Старата хижа си е същата мизерия както си я помним от години - вода няма, леглата са нарове в казармени условия, тоалетните са навън на педесетина метра - с класическите дупки в пода и там също няма вода!?!? Там е за много хард-туристи... аз лично бих предпочел на палатка отколкото на тази хижа, но понеже в района е защитена територия и палаткуването е забранено - твърдо предпочитам новата хижа Рилски езера.

Архивен коментар.

Жоро 17 Aug 2010 09:28 AM
Началото на август 2010г. Затворена по хигиенни причини и на практика не бива да работи. Въпреки това - нощувка по 13 лева ,а хижарката краде лъжиците на туристите. Тези хора , които обслужват хижата са алчни , мързеливи , нечистоплътни и луди. Срам за България е , че това се допуска на място , където се събират хора от целия свят поради неговата уникалност.

Архивен коментар.

Виктор 23 Aug 2010 12:07 AM
Тези "луди" хора правят всичко за да продължи да работи хижата, за тези туристи оценяващи подслона над главата си и топлата храна. Не знам какво печелят, но ако "капацитет" като тебе беше прекарал дори няколко минути в контакт с тях нямаше да говори толкова гупости на куп. Хората са топли, гостоприемни винаги биха ти помогнали, нещо в унисон с околната среда. Ако хижата спред да работи, това ще е огромна загуба за туризма въобще.

Архивен коментар.

Иван 25 Jul 2011 08:31 PM
Здравейте :) Някой може ли да ми каже дали хижата работи и ако "да" - каква е цената на нощувката?
Благодаря

Архивен коментар.

П. Алексиев 26 Jul 2011 12:08 AM
Да, хижата работи, на 24 Юли минахме през нея. Доколкото успях да видя, цената на нощувката варира от 18 до 10 лева в зависимост от стаята.

Архивен коментар.

Коста Д. 31 Jul 2011 08:31 PM
Дали бихте могли да ми кажете, какво е положението с хората в тази хижа и местност? Много хора ли има и спокоен и чист ли е района? Защото се носеха много приказки че заради нелегалния лифт хората са нарастнали многократно заедно с боклуците, и местото е станало доста неприятно за посещаване?

Архивен коментар.

Пламен 01 Aug 2011 09:41 AM
Ако не са тези хижари,хижата отдавна да е паднала.Ако изнесете само един път материали за нов покрив,няма да пишете глупости.
Хижата работи.Правят се и някои подобрения/доколкото е възможно/.Разрешението за построяването на по-добри тоалетни не зависи от хижаря.Нощувката е най-често от 9 до 12 лв.Има и храна,която е по-скъпа от тази в града /супа-2,50 лв/.Но това е нормално за планината.
През август ще има огромно количество хора в този район и в самата хижа.Много приятно е около 22 юни или през октомври/ако не вали/.

Архивен коментар.

Пламен 01 Aug 2011 09:48 AM
Да,благодарение на лифта има голяма ''навалица'' в този район.През август-поне 2000 човека на ден.Но по-голямата част от тях ''прявят път'' в посока езерото Бъбрека.А то не е в района на тази хижа.Повечето хора в района на хижата през август са заради лагера на Духовно общество Бяло братство,който е на 50 м от хижата и продължава от 1 до 23.08.2011 г.

Архивен коментар.

123 04 Aug 2011 12:27 AM
хижите не са хотели но водата и тоалетната не са лукс а елементарна потребност все пак не е казарма що се отнася до лифта и туристопотока това въобще не е най-големият проблем
много хубаво е че го има възстанете срещу сттроителството на огромни богаташки дворци из планината по този въпрос защо мълчите псевдоеколози

Архивен коментар.

Анонимен посетител 15 Aug 2012 01:24 PM
Новата хижа на Рилските Езера наистина си качи стандарта, но не и в обслужването!Персоналът е враждебен, високомерен и гледа на клиентите с досада. Чудя се дали това е обща черта на всички дупничани или просто тези хора не харесват работата си?

Архивен коментар.

Анонимен посетител 23 Aug 2012 01:25 PM
Служителят в "Рилски езера" Call centre, обслужващ телефон 0886509409 на 23.08.2012 г. е изключително нелюбезен и отблъсква посетителите на хижата. Телефонът не се обслужва за повече от час (дава свободно!!!), след като служителят благоволи да отговори на повикването, не даде никаква информация и се държа грубо! Така не се прави бизнес!!!

Архивен коментар.

Анонимен посетител 21 Sep 2012 11:26 AM
Aktualen nomer e 0882506060. Predi tozi probvah okolo 5 razlichni nomera.

Архивен коментар.

Анонимен посетител 11 Nov 2012 11:59 PM
Здравейте.Да изкажа и аз мнение,хижата е хубава може да се ремонтира малко,но е добре,има невероятна гледка.Обаче в хижата има една стара баба-дъновистка която не я слуша главата (звездите и говорят),по принцип нямам нищо против дъновистите ама бабата прекалява...Не дава да се яде месо,мрънка за алкохола,печката не ще да пали и за други работи мрънка и досажда.Добра женица е няма да направи на никой лошо ама не се усеща,че прекалява.При въпроса има ли за ядене ми се скара как ще я питам такива неща казала,че ядене няма,аз ядене си имах не е проблем ама можеше малко по любезно да се отнесе.Нощувката беше 11лв а на долната(новата хижа)пак има стаи по 12-13 лева.Аз бих препоръчал на хора който искат да се забавляват да спят на долната хижа,поне никой няма да ти прави проблем какво ядеш или пиеш...

Архивен коментар.

Анонимен посетител 21 Aug 2013 09:58 PM
Аз мисля да не коментирам изтърканата тема с комфорта в хижите, защото е тъпо да изискваш нещо като хотел ама за без пари, че и на на яко място, а ти да с..еш колкото можеш и да очакваш някой да ти го събере. Ходете на хотел!
На рилските езера положението - екологична катастрофа!
На който му се вре сред народ и да си кисне смрадливите крака и бира в езерата значи мястото е подходящо.
Ако търсите красивите седем рилски езера няма да ги видите, а и природата надали ще усетите.

Архивен коментар.

Elgin 07 Jul 2014 11:57 AM
Събота минах оттам. Грижовни хижари. Стараят се на туристите да е ок. Приятно са пооправили хижата. Вече 12 години я държат и нещата са си точно,като на нормална хижа на 2306 метра н в

Архивен коментар.

fena73 16 Jul 2014 10:21 PM
От де ги мерите тия височини не мога да разбера-както пише и в началото хижата е на 2200+,- някой и друг метър!Според картите 2300м. е предпоследния кол преди Бъбрека...

Архивен коментар.

Анонимен посетител 15 Aug 2014 11:38 AM
Здравейте,
звънях на телефона за контакт с хижаря - 0882506060, но ми затварят. Някой да разполага с друг телефон или информация - защо го правят?

Архивен коментар.

Анонимен посетител 15 Aug 2014 11:38 AM
Здравейте,
звънях на телефона за контакт с хижаря - 0882506060, но ми затварят. Някой да разполага с друг телефон или информация - защо го правят?

Архивен коментар.

Анонимен посетител 16 Aug 2014 12:58 PM
Това е телефона, но тези дни в района има хиляди туристи и поклонници на Бениса Дуно, всичко е заето и затова ви затварят. Пробвайте след 25 август когато лудите се налудуват и си заминат.

Архивен коментар.

Анонимен посетител 16 Jul 2021 04:51 PM
Лоша хигиена. В тоалетната няма вода и тоалетна хартия. Персонала е груб и агресивен. Няма обозначени цени за услугите

Архивен коментар.

Анонимен посетител 20 Jul 2021 03:52 PM
Често казано останаха малко рилски хижи, за които можем да кажем добри неща. Може би "Трещеник" е сред тях. "Македония" също е хубаво място и хижа, но има много, които явно западнаха от десетки години насам-"Заврачица", "Грлънчер", "Семково", "Рибни езера", "Добърско" и още много хижи и заслони...

Архивен коментар.

Анонимен посетител 20 Jul 2021 03:53 PM
"Грънчар", извинявам се...
Най-новото
xижа Бялата вода
Facebook Like Box