Вие сте тук: Начало Хижи Рила заслон Еверест

заслон Еверест

* * GPS кординатите могат да съдържат неточности. Употребата им за ориентир е крайно нежелателна! www.bulgarian-mountains.com не носи отговорност!

Намира се край северозападния бряг на Леденото езеро. Представлява дървена постройка с метална конструкция с капацитет 30 места. Електрифициран е, но не е водоснабден. Отоплението е електрическо. Вода има на 0.05ч. Заслонът е пункт от европейския маршрут "Е-8".
Съседни турстически обекти:
- х.Мусала - 1.20ч.
- вр.Мусала/2925м./ - 0.30ч.
- х.Грънчар - 4.00ч.
- х.Марица /край Маричини езера/ - 3.30ч.
Пътеките са маркирани.
Снимки: 1)->Цецо, 2,3)->Иво, 4)->Аспарух, 5)->Симеон, 6)->Станимир
  
Спални места 30
Address
Телефон 0888/590342, 0889/881814, 0896/715944, 0896/715199
E-mail
Надморска височина (метри) 2709
GPS Северна ширина (градуси) 42.183506
GPS Източна дължина (градуси) 23.588614

Коментари (64)

Архивен коментар.

Анонимен посетител 14 Jan 2007 11:06 PM
ОТВОРЕН ЛИ Е ЗАСЛОНА ТАЗИ ЗИМА АКО НЯКОЙ Е ХОДИЛ НЕКА КАЖЕ ДВЕ ПРИКАЗКИ

Архивен коментар.

Di4ko 15 Jan 2007 06:58 AM
Е,колко пъти бе 4овеко питаш?И от един път ще те разберем.Доколкото на мен ми е известно заслона работи целогодишно,но да се стигне до него не е шега работа.А с хижарката - умната, че е много нервна и доста своенравна.Иначе мястото си го бива и условията като за заслон са супер,но не забравяйте кой месец е и бъдете разумни с планирането на преходите.

Архивен коментар.

cho 15 Jan 2007 02:13 PM
Здравей,заслонът не работи целогодишно.През зимата е добре да се обадиш на 0888 590 342 - Митко,синът на хижарката,предварително за консултация и резервации.Поздрави.

Архивен коментар.

Иван Петров 19 Sep 2007 03:51 PM
Хижарката,е меко казано своенравна.На моменти е крайно неприятна.Не съм капризен, но това което видях като отношение към обикновения турист,не ми хареса.Същото не се отнася,обаче за неини познати.Имах възможност,да я наблюдавам известно време.Високо в планината повече човечност и доброта са очаквани,но на заслон Еверест липсват.

Архивен коментар.

иван марков 19 Dec 2007 04:41 PM
бил съм там виждал съм госпожата и за това мога да кажа-неоснователно мрънкате!
Вижте поставете се на нейно място и ще разберете-то не са една и две претенцийте!Хвала на истинските планинари,онези дето ходят заради планината,не за да търсят лукс и удобства!

Архивен коментар.

Кремена 12 Mar 2007 05:23 PM
Заслона много рядко не работи, но ето един телефон за проверка 0888590342

Архивен коментар.

VM 16 Mar 2007 10:00 AM
otkade znaesh che raboti?Nikoj ne se obagda na telefona kojto si izpisala

Архивен коментар.

inaccessibility 26 Aug 2007 11:58 PM
Някой изкачвал ли е Мусала откъм Леденото езеро, но през сипеите? Там има няколко метални въжета и мисля че изкачването никак не е лесно...

Архивен коментар.

Анонимен посетител 02 Sep 2007 01:38 PM
Изкачвалсъмсе по този сипеи с важетата замен небеше трудно. Има иоще една патека от заслона до в. Мусала тяе в ляво от сипея тя епо лека за качване но заобикаля малко. Но ако завали става доста хлъзгава.

Архивен коментар.

buzzer 17 Sep 2007 03:11 PM
Здравей , качвал съм се на вр. Мусала два пъти от към страната на з. Ледено езеро. И двата пъти минах по въпросния сипей (за мен е ръб). Веднъж зимно и веднъж лятно. Никак не е трудно. В интерес на истината само така изглежда, лятото си подскачаш от моренка на моренка и даже нямаш нужда от въжето (на мен ми се видя по - приятно от колкото през пътеката (лятната, която си е песъчлива сипеста се маса прах с ширина 0.25 см). Зимата с котчици и само леко се придържаш за въженцето. Общо взето мисля , че е приятно и панорамно изкачване. Няма страшно и дори не е технично . Желая весело качване и приятно шпацирене по баира

Архивен коментар.

Анонимен посетител 27 Sep 2007 03:04 PM
Веднъж съм се качвала на Мусала но беше незабравимо преживяване и докато съм жива ще го помня. Беше много приятно. Много готина групичка си бяхме и си изкарахме страхотно.

Архивен коментар.

Станимир 19 Oct 2007 06:05 PM
Здравеите ! Качвалсъм се до в.Мусала 3-пъти по този ръб.
Пдследния път когато се качих бях с 25 кг.багаш на гърба но никак не ми бише трудно.

Архивен коментар.

ТАНЧО черни осъм 14 Apr 2008 11:22 PM
заслона много хубаво през лятото попло хижари посрещатат много добре от леля Величка

Архивен коментар.

поля 26 Jul 2010 09:13 AM
Е то за какво е това въже, ако не се качват хората, все пак зимната маркировка минава там :D Не съм съгласна нито че пътеката, която се вие под въжето е толкова песъчлива, да не говорим пък за тези 25 см :) широка е около метър и е може да се каже лека :)

Архивен коментар.

Монии 25 Aug 2011 04:22 PM
Върнах се днес от Мусала и минах през 2-та пътя. По въжетата е наиииистина по лесно!!!!

Архивен коментар.

Краси и Ани 29 Jun 2008 06:36 PM
Здравейте планинари,
ако има недоволни от заслона и от леля Величка, значи просто са сбъркали че са тръгнали в планината.Заслона е може би най чистото и приятно място за преспиване в цялата Рила.Леля Величка е душа човек за всички ТУРИСТИ без големи претенции, готви чудесно и когато има групи и повече хора дори се престарава с различни гозби и закуски месени собственоръчно.Днес бяхме там малка групичка и както винаги ни посрещна като скъпи гости. По принцип заслона работи лятно време, зимата само за групи и с предварителна уговорка.
Името на самия заслон е и Еверест и Ледено езеро.Стария заслон за 6 души май може да се ползва зимата от закъсали туристи в района.Второто име е ясно че е заради езерото пред заслона. Но Еверест идва от това че този заслон е проектиран и конструиран с намерение да се използва от първата наша експедиция в Хималаите като базов лагер.Но когато конструкцията вече била готова се оказало, че цената за превоза надвишава неколкократно цената на сградата. Така е решено и сградата е монтирана до Леденото езеро под вр. Мусала.За радост на всички туристи тръгнали да изкачват върха.Ток има, водата е от чешмичката на двайсетина метра от заслона изтичаща от Леденото езеро.Водата е наистина много студена, но пък кристално чиста.За нас това едно прекрасно място за отмора и изходен пункт за нови туристически подвизи.Дерзайте туристи, планината ви очаква.

Архивен коментар.

Анонимен посетител 10 Jul 2008 03:55 PM
Определено грешиш за базовия лагер на Еверест - помисли!
Заслонът е построен в чест на експедиция "Еверест'84" изкачването от български алпинисти и голямата загуба на България и българският алпинизъм - Христо Проданов. Неслучайно вътре има копие на паметната плоча на Христо Проданов,а самият оригинал е поставен и на крайпътна скала по трека към базовия лагер на Еверест.
Само за информация - теглото на багажа на експедицията е около 7 тона без заслона!
Поздрави!

Архивен коментар.

Анонимен посетител 17 Dec 2008 11:05 PM
Здравейте, заслона определено не работи целогодишно.Бях там ноември месец.Много съм благодарна за отключеното помещение от страната на самото езеро.Трябва да се има в предвид, че там одеяла няма,има 6 легла и това е.За мен това си беше напълно достатъчно.В останалата част от заслона не съм влизала това ми беше единственото ходене засега до там.Мястото определено си заслужава!

Архивен коментар.

alyoha 06 Feb 2009 07:05 AM
Тел. за връзка: 0896 715944; 0888 590342; 0896 715199

Архивен коментар.

Тодорова 11 Dec 2009 10:36 PM
Бяхме там този август. Заслонът е много добре подържан - изключително чист и приветлив, има и лафка с предлагане на топла кухня. Лелята - Беличка, е златна! Много разбрана и грижовна! Заслонът има поне 20-30 места за спане на втория етаж, а на първия има общо помещение в битов стил. Заслонът е мн по-добър от хижите наоколо! Не работи през зимата, тъй като няма начин за ефективно затопляне (само от ламарина и дървена ламперия е). Ние останахме доста изненадани от факта, че е заслон и е платен (10лв за нощувка), но при чистотата и уюта, който предлага са напълно оправдани!

Архивен коментар.

Конаклиев 19 Mar 2010 08:04 PM
По всичко личи че заслона се харесва на планинарите и се знае повода за построяването му.А някой знаели кои са проектантите? Това са арх.Конаклиев и инж.Петров ако някой се интересува.

Архивен коментар.

Анонимен посетител 04 Jun 2010 03:48 PM
Ника няма да е зле, ако от от БТС поставят плоча с имената на проектантите и строителите на тази авангардна за времето си, а и сега сграда. Само по себе си построяването на сграда на тази височина е подвиг.

Архивен коментар.

Адриан 26 Jun 2010 12:30 PM
Искам да попитам има ли одеала в заслона, възможно ли е да се изкъпе човек вътре и има ли тоалетна.

Архивен коментар.

PCL82 26 Jun 2010 04:50 PM
Одеала има, и са чисти. Но за да са чисти и след вас носете си спални чували или чаршафи. На тази височина не може да се пере след всеки. В заслона няма баня и тоалетна, защото наоколо е защитена територия и няма изградени водопровод и канализация. Има чешма на 20м от заслона.

Отнесете се скромно, без капризи и претенции, съобразявайте се с останалите туристи в заслона и ще будете възнаградени от топло посрещане и незабравими спомени.

Архивен коментар.

Петя 26 Jun 2010 10:13 PM
И аз мисля скоро да се кача до Мусала и да спя в заслона, но искам да доразвия въпроса на Адриан, тъй като съм дама външна тоалетна има ли, или трябва да се крия някъде и още един въпрос с колко легла е всяко от помещенията. :)

Архивен коментар.

PCL82 27 Jun 2010 10:21 AM
И външна тоалетна няма, а се действа между камъните на поне на 50 метра от питейни води. Местата вече са обозначени с годините от достатъчно материал... На тази височина просто бактериите, които разграждат продукцията едва кретат при ниски температури.
Помещението е едно общо, като има една отделна стаичка, която се дава в определени случаи. Помещението е триъгълна пирамида. Под на всяка стена има около 8-10 легла. Допълнително има направени втори етажи с още няколко легла. Посредата на тази пирамида минава един голям комин, който разделя визуално трите стени на пирамидата.

Както казах, носете си чаршафи или спални чували,мераците за екстри оставете в града и се радвайте на планината.

Архивен коментар.

Петя 28 Jun 2010 01:59 PM
Вече съм нахална още един въпрос
лифта за Ястребец работи ли понеделник и вторник?

Архивен коментар.

Milen 30 Jun 2010 02:41 PM
http://www.borovets-bg.com/main/summer_adventures.php?lang=bg&cell=48

Архивен коментар.

Анонимен посетител 26 Jul 2010 09:14 AM
В момента не.

Архивен коментар.

Георги 28 Aug 2010 08:25 PM
Лятно работно време на лифта (от 18.06 до 26.09)-почивни дни - понеделник и вторник;сряда и четвъртък- 08:45-16:50;петък, събота и неделя-08:45-18:00

Архивен коментар.

Боби 04 Nov 2010 10:04 AM
Ех ех ех ,че този заслон аз съм го строил (като казвам строил карал съм мулетата с материалите като ученик едно лято от хижа Мусала до заслона)а чичо Кънчо Пецински (първия хижар,строител на заслона и вече покойник) и моя дядо бяха приятели ,там ми е минало цялото детство на този заслон но за съжаление от 10 години нямам възможноста да отида до там и да видя какво става,и защо толкова хулите тази леля Величка Хижарката :)) толкова ли е лоша :P

Архивен коментар.

gdobranov 08 Feb 2011 07:56 PM
Бяхме на заслона този уикенд (5-6 февруари) и впечатленията ми са повече от добри – ще се опитам да ги опиша по-подробно и вярвам, че информацията ще е полезна за всички, които се канят да отидат на Мусала за пръв път.
Тръгнахме от последната станция на кабинковия лифт Ястребец пеша, с тежки раници и в не много дълбок утъпкан сняг. След 1 час вече се припичахме на масите пред хижа Мусала. Влязох в хижата, за да видя какви са стаите – нови матраци, парно, ПВЦ дограма, чисто и топло. Ношувката струва 15 лева, цените в столовата долу ми се сториха малко надути (чай – 1лв., кафе – 2 лв., боб и леща – 3 лв., бира – 4 лв., кюфте – 2 лв.), но е топло и приятно. Новата сграда още се строи и не е ясно кога ще е завършена.
Продължихме към заслона. Изкачването е на моменти стръмно, но иначе не много тежко и много приятно. Бяхме група от 6 човека, 2 от които момичета, които не са ходили кой знае колко по планините, и все пак за 2 часа стигнахме до заслона заедно с тежките раници. В столовата на долния етаж бе много топло, бяха пуснали калорифер и 3-4 стенни духалки. Цените в столовата са същите като на хижа Мусала, но топлият чай бе ароматен и добре ни сгря след прехода (не че времето не беше топло, всъщност направо страхотно). Столовата е много чиста и уютна, малко такива има по хижите. Качихме се горе да си оставим багажа в спалното помещение и останах още по-приятно изненадан. В помещението е много чисто и макар че вътре нямаше никой, вече работеха духалка и стенна духалка. Дадоха ни по 3 одеяла на човек и комплект хартиени чаршафи за еднократна употреба. Духалките така и не спряха да работят чак до сутринта и въпреки нощния студ, в помещението може да се каже че температурата бе добра. Нощувката струва 12 лева. Тоалетна в заслона няма и когато има сняг е трудно човек да си намери местенце за нуждите, понеже не можете да се отдалечавате от утъпканите пътеки. Но това да е проблема, при толкова чист и уютен заслон. Лятото сигурно е по-добре.
Вечерта се изкачихме до Мусала и гледката, която се откри рпед нас, бе уникална. Гледахме залеза и слязохме обратно до заслона в бръснещ леден вятър. Там обаче бе топло и прекарахме приятна вечер с не много шумна компания туристи. През нощта звездите бяха обсипали цялото небе – това нещо на малко места може да се види… На другия ден хижаря трябваше да слиза до Боровец за някакво събрание и съответно трябваше да затвори заслона, но като го помолихме ни показа къде можем да си оставим раниците, за да изкачим отново върха – в страничното помещение с нарове, което винаги е отворено за закъсали туристи. По принцип, винаги трябва да звъните и да резервирате места за определена дата в заслона, защото иначе рискувате основната част да е затворена и да се наложи да нощувате в малката странична стаичка, където оставихме раниците си. Тя не е отоплена, има 7-8 нара с по 1 одеяло и сигурно е доста студена, особено през зимата.
Това е от мен – през лятото пак ще спя в заслона като тръгна към Мусала.

Архивен коментар.

БОЯН 14 Feb 2011 12:38 PM
Благодаря ти за изчерпотелното описане! В момента започвам подготовката за едно екскурзионно и доста се впрегнах, като гледах публикациите за заслон Ледено езеро, защото според картата трябва да спим там. Докато рзбера, че всъщност трябва да търся заслон ЕВЕРЕСТ /Ледено езеро/, само дето не се отказах.
Кажи, моля те, тоалетни наистина ли няма, или през зимата не могат да се ползват? Защото ние ще бъдем голяма група и ако заведа хората на място без тоалетни, повече няма да тръгнат с мене. Нямам предвид вътрешни тоалетни, разбира се -представям си кабинка на двора с две-три дупки над изкопана яма ...

Архивен коментар.

Валентин Иванов 16 Feb 2011 06:52 PM
Наистина няма тоалетна на заслона, а и вода има на около 50-100 метра от "Еверест". За истински туристи това не е проблем. :))

Архивен коментар.

Анонимен посетител 24 Feb 2011 10:47 PM
Работи ли тази зима заслона?
Ако не работи отворен лие, може ли да се спи там?

Архивен коментар.

Анонимен посетител 06 Apr 2011 02:23 PM
впечатленията са ми от 2010 септември. Заслона според мен си работи постоянно, но винаги можеш да се обадиш да питаш- ние така направихме, а особено ако е за по- голяма група най-добре да се обадиш, че е мъничко. Иначе е супер, доста е обновено. Това че чешмата е навън не пречи, ако си само за приспиване, миеш зъбите и очите сутрин и тръгваш :) И няма тоалетна..да, криеш се зад някой каманак (поне има много) и тва е, не е толкова страшно, но е хубаво да се знае, някой хора се притесняват.

Архивен коментар.

Веселин Василев 28 Jul 2011 10:40 AM
ОТНОСНО ХИЖАРКАТА: И аз да споделя моя кратък, но поучителен опит с въпросната "лелка" - В началото на юни само минавахме през заслона и просто се спряхме да починем за 10 минути и междувременно си поръчах чай и вафла - по левче са и двете, но не това е претенцията ми : имам навик да поглеждам сроковете на годност - "лелката" се е изхитрила да продава вафли с изтекъл срок от 4 и 5 месеца. Реших да си подменя вафлата - изтекъл срок на 03(март)2011 г., при положение

Архивен коментар.

Стани 14 Aug 2011 08:56 PM
Привет ! Мисля в събота да се кача до вр. Мусала и да нощувам на заслона . Колко е цената на нощувката на заслона ? Благодаря предварително .

Архивен коментар.

Анонимен посетител 21 Aug 2011 05:43 PM
Май пишеше 12 лв. или 10 лв с туристическа карта.

Иначе на добро място е, красиво, чисто.
Но адски нелюбезна леличка, отказах се и от бирата й и от супата й. Така клиенти няма да има.

Архивен коментар.

georgi hristov 22 Aug 2011 11:27 AM
На 17.08.2011 се качихме на заслон Еверест или заслон Ледено езеро...?? В началото си мислех, че се казва заслон Еверест, но като се качихме горе, на самия заслон си пише Ледено езеро..не разбирам кое е правилното.
Самия заслон е много хубав. Дървена ламперия навсякъде, спалното помещение е много приятно и с много прозорци. Силно препоръчвам мястото.
Относно пътя до там. Качихме се на лифта от Боровец и след като слязохме на Ястребец ходихме не повече от 2 часа с почивката за хапване на хижа Мусала. Като цяло е приятен пътя до там и не е тежък. От заслона до връх Мусала е около 30 мин интензивно изкачване, но все пак не толкова тежко.
Хубаво е като цяло и пак бих отишъл.
Хижарката беше любезна и като цяло нямам забележки към нея. Цените - чай 1лв, супа 3лв. Ами мисля, че е са ок цените, като изключа цената на чаят, който мисля, че в планината трябва да има символична цена или да е безплатен, както на хижа Ехо!

Това е от мен...

Архивен коментар.

Таня 23 Aug 2011 06:21 PM
Ние качихме Мусала ма 19, е така не разбрах защо на това нещо пише Хижа „Леденото езеро“. Много нелюбезна лелка, да ти се отще да си вземеш нещо пък камоли да спиш, но има всякакви, претърпели.
И все пак защо табелата е хижа „Леденото езеро“ ?

Архивен коментар.

Стани 25 Aug 2011 08:40 PM
Вече не е з. Еверест а е х. Леденото езеро . На 20 този месец качих вр. Мусала и реших да нощувам на х. Леденото езеро . Като влязох и попитах дали има свободни места казаха че нямат но ми предложиха ако изкам да спя в столовата и аз останах , бях доста уморен . След 20 мин. хижарката ми каза че група е отказала резервацията и ми показа кои легла са свободни даде ми чаршафи . Нощувката е 12 лв. ако се ползва спален комплект за 1-кратно ползване ( чаршафи ) или 10 лв. ако не се ползва спален комплект . Чая е 1 лв. , кафето е 1 лв. Загорка и Арияна кент 0,500 мл. е 3 лв. кола и фанта от 0.500 мл. е 3 лв.

Архивен коментар.

За първи път 29 Aug 2011 01:00 AM
На 26-ти август решихме да останем за първи път да преспим на х. Леденото езеро. Хижарката в зависимост от човека насреща е ту готина, ту не... зависи как подходиш към нея :) С нас беше готина :) Боба беше уникално вкусен... ноооо вечерта се оказа доста сложна, защото явно всички, които бяхме яли от този вкусен боб ни хвана диарията. Два пъти изскачах навън посред нощите. Тоалетната е на петдесетина метра извън хижата и е възможно най-отвратителната тоалетна, която може би сте виждали. Ако успеете да влезете в нея трябва да клечите с основната тежина на десният крак... явно не случайно района около нея и около хижата беше миниран :)))
... иначе хижата си я бива :)

Архивен коментар.

goahead 18 Oct 2011 03:26 PM
ха х ах анезнам на кое казваш тоалетна но там има такъв проблем и той е че НЯМА тоалетна

Архивен коментар.

Анонимен посетител 14 Feb 2012 09:45 PM
Raboti li sega zaslona?

Архивен коментар.

Анонимен посетител 06 Mar 2012 09:22 AM
samo po predwaritelna zaqwka zimata

Архивен коментар.

Joker1313 20 Sep 2012 07:49 AM
Специална Благодарност за персонала ( леля Величка и семейство) на 12-13.09.2012.г преспахме на заслона и отбелязахме рожденния ден на един от нашата група. Почерпка сладки приказки и много веселие. В последствие си изгубих мобилния телефон и на следващия ден след няколко часово търсене не можахме да го намерим . И каква беше радоста ми когато след 3 дена разбрах ,че е бил намерен от стопанката и бях уведомен за това . Телефона не беше скъп но беше служебен с много контакти и беше важен за мен. Хората бяха така добри да ми го пазят и в понеделник успешно се качих отново и си го получих от любезната леля Величка. Искам да спомена че отношението на хората беше повече от приятелско и дружелюбно и с удоволствие нашата група ще посещаваме това място поне няколко пъти догодина.

Архивен коментар.

Анонимен посетител 22 Aug 2014 09:40 AM
Прекрасно място и една перфектна леля Величка! Да е жива и здрава още много години, та да ни радва с присъствието си.

Архивен коментар.

Николай Пчеларов 16 Sep 2014 12:25 PM
Здравейте планинари.На 26.09 малка дружина от Бургас отиваме да превземем вр.Мусала(естествено ако той самия ни позволи) и мислим да преспим в заслона.За всички ни това ще е първи по сериозен преход.Физически сме подготвени,но ако може някои да ни сподели опита си на кои припаси да наблегнем,за да не пълним раниците с излишни глупости.Благодарности на хората създали този сайт,който вече седмица не мога да спра да разглеждам.

Архивен коментар.

Анонимен посетител 16 Sep 2014 06:44 PM
Обадете се предварително в заслона да си запазите места. Питайте и за храна дали имат. Ако нямат - си носете. За из път повече сладко и шоколади - дават енергия. Дрехи - зависи с каква екипировка сте. Ако се мокри - значи от всичко по две. И ги сложете в найлонови чанти в раницата, да не се намокрят резервните.

Архивен коментар.

Анонимен посетител 30 Jul 2015 01:11 PM
Дали, някой е в състояние да ми каже в какви рамки приблизително е температурата Август месец? Предварително благодаря!

Архивен коментар.

Анонимен посетител 07 Sep 2015 10:45 AM
Здравейте,

Тази събота и неделя преспах на заслона и искам да споделя, че условията са изключително добри. Хижарката е много гостоприемна, предлага се всичко необходимо за планината (чай, топла супа, шоколад и бира за любителите). Спалнята е чиста, завивки има достатъчно, а също и чершафи, макар и за еднократна употреба. Вярно, че няма тоалетна, но на 2700м височина толкова. За вода няма какво да коментираме...цяло езеро има.

Архивен коментар.

Анонимен посетител 27 Feb 2017 10:06 PM
Спамхе там оня ден. Нощувка 15 лв. На първия етаж столовата е чисто, топло. На втория етаж помещението е широко, 30 легла. Цяла нощ е топло- има климатик и няколко печки. Имаше чай, вафли, бира и т.н. Дават чарфаши за еднократна употреба. Има и одеяла.

Архивен коментар.

Анонимен посетител 11 Mar 2017 04:25 PM
Значи ситуацията не се е променила особено. Което е предимно хубаво. Действително, малка инвестиция в близкия смърдел, дето се води кенеф, няма никак да навреди. Факт е, че много хора се качват точно с идеята да пренощуват на заслона и сутрин рано да катерят към върха. Аз, самият, като оставам там гледам да помагам - дали вода да ходя да донасям, да бия дупки със свредела, да почистя пътеката и входа от снегонавяванията, също с миене на посуда. Забелязал съм, че мнозинството от хората не правят разлика м/у поведение в хижа и това на заслон...

Архивен коментар.

Анонимен посетител 30 Jun 2017 11:54 AM
От табелата на заслона става ясно, че се нарича "хижа Ледено езеро". Без наличието на тоалетна и течаща вода, как по точно е категоризирана от министерство на туризма? Допускам, че е незаконно функциониращ обект, осъществяващ стопанска дейност... Моля, опровергайте ме!

Архивен коментар.

Анонимен посетител 08 Jan 2018 10:42 AM
Абсолютно вярно. Имаше много критики на тази тема, но от сайта някой ги трие. Без да е имало аругантност и цинизми. И аз съм писъл. Аз съм планинар, бил съм и войник, когато имаше разбира се истинса казарма и нямам претенцииза лукс никакви. Нито искам ТВ нито телефон нито НЕТ. За тоалетните - да са общи добре, да са външни - ОК, да е една, макар и мизерна хебаво. Съжалявам, обаче никаква, категорично за това извинение няма. Мивката на 100 м под заслона, която е единствена даже и за персонала, а там се мие и посудата. Защитниците на заслона казват - това енормално. Преди да иизядеш вкусния боб, нали трябва да си измиеш ръцете, пък и след това. Не говоря за другите последствия от боба. Тези които пишат Да, имало къде - между морените, цяло езеро и т.н. Извинете и 15 лв. за тези условия. Заслонът плаче за ХЕИ. На тези, които след коментара ще ме пратят по хотели, барове, молове и т.н. ще кажа, че макар и високо в планината, не живеем в ерата на Флийнстоун.

Архивен коментар.

Анонимен посетител 05 Feb 2018 12:29 PM
И още съветвам ви Посещявайте заслона само при крайно бедствена ситуация - по - добре да няма такава Като цел за преспиване е мазохистично Преценете

Архивен коментар.

Анонимен посетител 26 Aug 2022 12:06 PM
Елате сега да видите Няма дори и топлина Бяхме голяма група предната събота. Ужасно валя. Дойдохме мокри. На другия ден ни предстоеше Грънчар. Имаше и чужденци. Помолихме да включи печките. Не можело. Излизали искри от контакта. Това от години се върти като оправдание Премръзнахме. За малко да се поболеем. Няма къде да се изсушим. Хжарката е много серд и се дъжи брутално, отговаря троснато. Сякаш е сърдита, че работи.Друг път съм идвала при сина и. Когато е той печката се включва.Няма искри. в РАЗНИ ПЕРИОДИ ЗАТВАРЯТ ЗАСЛОНА ПОД ФАЛШИВИЯ ПРЕДЛОГ - ПРОБЛЕМИ С ТОКА. Докога хижарите ще живеят с мисълта, че са господари на дадена местност. БТС защо мълчи. Само наема ли ги интересува.Трябва специализирана комисия и да се започва разследване на обекта. Ако ще икономисват ток - по добре да затворят обекта.
Анонимен посетител 06 Jun 2023 04:11 PM
Заради хора като вас дето са тръгнали с мисълта за топло и баня и тоалетна и храна, хижите в България стават все по недостъпни за истински туристи.Слагайте си втори кат дрехи пет шест чифта чорапи,храна за поне три хранения.

Архивен коментар.

Анонимен посетител 06 Feb 2019 09:15 PM
Рабоотили заслона през зимата ?

Архивен коментар.

Анонимен посетител 26 Aug 2022 12:10 PM
КОГАТО СИ ПОИСКА

Архивен коментар.

Анонимен посетител 03 Jul 2019 10:10 AM
Заслонът приема ли туристи,колко струва нощувката?
Благодаря.

Архивен коментар.

Анонимен посетител 26 Aug 2022 12:15 PM
Нощувка 20 лева Сепа 5ЛВ Кентче 5 лв Патронче ракия 10 лв Няма не само бавя. Нито тоалетна Нито мивка 60 м. по-надолу - има чешма. Освен всичко - и топлина няма.
Анонимен посетител 15 Aug 2023 03:45 PM
Вече е 25 лв И другите цени са Плащяш нов мерцедес, получаваш трабант за скрап Било хижа а цувите хотелски Елементарна топлина и вода не ти осигуряват Не говорим за тоалетна или баня, те нали били лукс и каприз, та макар и в 21-ви век
Най-новото
xижа Бялата вода
Facebook Like Box